کد خبر: ۶۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
پپ
صفحه نخست » عطارباشی


شربت خاکشیر همراه سکنجبین در رفع تیرگی پوست بسیار مفید است.

منصور خرمی‌زاده متخصص طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص درمان آفتاب‌سوختگی، اظهار کرد:

خرمی‌زاده با تأکید بر اینکه یبوست شدید بسیار عوارض برای بدن دارد، عنوان کرد: در صورتی که مواد زائد از بدن دفع نشوند، آن مواد در برخی نقاط بدن تجمع می‌یابند که باعث کاهش خون‌رسانی در آن می‌شود؛ این کم شدن خون‌رسانی باعث تیرگی در آن قسمت بدن شده، همچنین حرارت را از داخل بدن به سمت بیرون پخش می‌شود که فرد گاهی احساس داغی در بدن خود می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه آفتاب باعث سوختگی پوست نمی‌شود، خاطر نشان کرد: اصلی‌‌ترین دلیل آفتاب‌سوختگی به مشکلات درونی بدن فرد بر می‌گردد؛ بدن باید رطوبت و حرارت کافی داشته باشد، در صورتی که مشکلات درونی حل نشود، سموم از بدن دفع نشده و باعث ایجاد عارضه‌های پوستی می‌شود، در مرحله اول باید نوع ورودی و خروجی بدن را تنظیم کرد تا بتوان آن را درمان کرد.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه باید بدن را به سمتی برد تا به‌راحتی مواد زائد دفع شود، عنوان کرد: بدن انسان نیاز به یک سری ورودی و خروجی دارد؛ باید سعی کنیم از غذاهایی مصرف کنیم که تازه باشند، همچنین میوه‌جات و سبزیجات را نباید فراموش کرد، دور مواد مانده را خط بکشند و مواد غذایی را بیش از 48 ساعت در یخچال نگه ندارند.

خرمی‌زاده ادامه داد: غذاهای غلیظ مانند حلیم و کله‌پاچه که غلظت خون را افزایش می‌دهد استفاده نکنند؛ همچنین مواد غذایی سرخ‌کردنی که از ادویه‌جات درست می‌شود را مصرف نکنند، چراکه این مواد باعث کاهش رطوبت بدن شده و حرارت بدن را افزایش می‌دهد، این نامتعادل بودن باعث می‌شود یبوست ایجاد شده و در نتیجه برخی نقاط بدن تیره‌تر شود.

خرمی‌زاده با تأکید بر اینکه افراد در تابستان می‌توانند از شربت‌های خانگی استفاده کنند تا رطوبت بدن را متعادل نگه دارند، گفت: شربت خاکشیر همراه سکنجبین در رفع تیرگی پوست بسیار مفید است؛ همچنین باعث می‌شود خون در بدن به‌خوبی در جریان باشد، به دفع مواد زائد بدن نیز کمک شایانی می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی روغن‌ها در درمان آفتاب‌سوختگی و تیرگی بدن مؤثر است، تشریح کرد: روغن بنفشه باعث می‌شود دمای بدن معتدل شود؛ همچنین مصرف موضعی روغن بادام شیرین مرطوب‌کننده است و افراد می‌توانند برای درمان تیرگی و سوختگی صورت از آن استفاده کنند، طریقه مصرف به این صورت است که این مواد را صبح زود یا بعد از استحمام روی صورت خود بمالید، همچنین برای جلوگیری از شدت آفتاب‌سوختگی باید تعداد دفع بدن را افزایش داد.


سیر برای درمان تب‌خال معجزه می‌‌کند

یکی از بهترین‌ روش‌ها برای درمان تب‌خال استفاده از جوشانده جعفری است.

وحید اسماعیلی متخصص طب سنتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره بروز تب‌خال و راه‌های درمان آن گفت: تب‌خال یک بیماری ویروسی است که عواملی همچون استرس، سرماخوردگی، فشارهای روحی و روانی آنی و قرار گرفتن در برابر نور مستقیم آفتاب موجب بروز تب‌خال در صورت می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: تب‌خال درمان قطعی ندارد و معمولا متخصصان در درمان این بیماری از داروهای ضدویروسی برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: یکی از بهترین‌ روش‌ها برای درمان تب‌خال استفاده از جوشانده جعفری می‌باشد که بیمار می‌تواند با شست‌وشوی محل به وسیله این جوشانده روند بهبود را سرعت ببخشد.

اسماعیلی تصریح کرد: بیماران نباید از خاصیت معجزه‌آسای سیر در درمان تب‌خال غافل شوند، مبتلایان به تب‌خال می‌توانند با مصرف روزانه سیر رنده شده یا تکه شده برروی تب‌خال مشکل را برطرف سازند.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: گیاهانی مانند اسطوخودوس، گل همیشه بهار و روغن چای بهترین گیاهان برای درمان بیماری تب‌خال هستند.

وی با بیان اینکه بهترین راه برای کم کردن درد تب‌خال کاهش فشار عصبی و دوری از استرس است، افزود: بهتر است بیماران در مدتی ‌که تب‌خال بهبود نیافته از مایعات خنک، بستنی و کمپرس یخ استفاده کنند و از مصرف برخی مواد غذایی مانند کافئین‌ها و بادام‌زمینی که موجب حساسیت می‌شود اجتناب کنند.



نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: