کد خبر: ۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
پپ
صفحه نخست » عطارباشی

بهتر است که افراد برای تمدد اعصاب، آرامش‌بخشی، خواب‌آوری و بهبود روحیه گاهی عصاره گل سرخ را در بینی بچکانند که بسیار خوب است همچنین گلاب بسیار مفرح و شادی‌آور است.

به نقل از خبرگزاری پویا؛ سیدمهدی میرغضنفری درباره گل سرخ اظهار کرد: بوییدن گل سرخ و گلاب برای بهبود سردردهای ناشی از گرمی بسیار خوب است و اینکه در مراسم عزا از گلاب استفاده می‌شود به‌‌دلیل این است که افراد عزادار دچار استرس و غم یا کم‌خوابی هستند لذا مغز آن‌ها رو به حرارت و خشکی است که گلاب آن را تسکین می‌دهد و تحمل صبر بر مصیبت را بیشتر می‌کند و مفرح (شادی‌بخش) نیز است.

این پژوهشگر طب سنتی اضافه کرد: عصاره گل سرخ را می‌توان به لثه‌ها مالید چون برای تقویت لثه بسیار مفید است همچنین روغن گل سرخ را می‌توان به بدن مالید که باعث رفع بوی بد بدن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کسی که در آفتاب بوده و به‌دلیل افزایش حرارت سر و مغز، دچار سرخی چشم شده است، گلاب برایش مفید است همچنین گلاب تب‌بر است و می‌توان گلاب را در آبی که برای پاشویه است، اضافه کرد.

میرغضنفری یادآور شد: گلاب و گل سرخ مقوی اعضای رئیسه بدن مانند قلب, مغز و کبد است بنابراین تمام قوای بدن مرتبط با سیستم عصبی ـ مغزی، خونی ـ قلبی ـ عروقی، گوارشی ـ غذایی را تقویت می‌کند؛ اگر گل سرخ به‌صورت خشک مصرف شود قبض‌کنندگی آن بیشتر می‌شود که برای درد چشم و گوش هم مفید است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: