کد خبر: ۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
پپ
روایت‌هایی از دیگر کشورها
صفحه نخست » ینگه دنیا

گردآوری و تنظیم: مریم سیادت

واقعا ببخشید!

هواپیمایی اتریش اول هر ماه به انگلیسی، و ۱۵ هر ماه به دانمارکی، بهم ایمیل میده و میگه: «ببخشید سرمون شلوغه، هنوز نمی‌تونیم بعد از ۶ ماه پول بلیط پروازی که خودمون بخاطر کرونا کنسل کردیم رو پس بدیم، لطفا صبور باشید!»
هواپیمایی ترکیش هم بعد از ۶ ماه میگه برید تو سایت، فرم مخصوص رو پر کنید، وقتی می‌ریم تو سایت، میگه فعلا نمی‌تونید فرم رو پر کنید، خودمون بهتون اطلاع می‌دیم!
تنها شرکتی که پول ما رو سریع پس داد، ایران‌ایر بود! شرکت هواپیمایی، از ایرانی که در حال حاضر تحت ۲۷۰۰ نوع تحریمه! بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های تاریخ بشریت.
بارها گفتم و همچنان معتقدم که اگه نصف بلاهایی که سر ما ایرانی‌ها اومده، سر این غربی‌ها اومده بود، قشنگ همدیگه رو خورده بودن! کرونا خیلی از نقاب‌ها رو انداخت.
اما در پایان اجازه بدید همگی
یه سلامی بکنیم به اون دسته از ایرانیان غرب‌‌گدایی که می‌گفتن به‌خاطر فقط ۲۰ دقیقه تأخیر پرواز نامه عذرخواهی به‌همراه درصدی از پول بلیط براشون ارسال می‌شده.
سلام خالی‌بند خیال‌باف!
نکته: من و شهرام سفر کاری اروپایی زیاد رفتیم و خیلی از اون‌ها تأخیر داشته! بازگشت پول که پیشکش، حتی به روی خودشون در حد یه معذرت‌خواهی هم نیاوردن.

*****

خودکشی غربی

مالزی که بودیم با یه دختر ژاپنی خیلییی مهربون آشنا شدم، هنوز هم با هم دوستیم. مامانش روزی ده بار بهش زنگ می‌زد و چکش می‌کرد، هی می‌گفت: «مریم یه حرفی بزن، مامانم بفهمه با تو ام»! خداییش خیلیی دختر خوبی بود ولی از دست سنت‌های ژاپنی، بارها حرف از خودکشی زد. الان دیدم ژاپن رتبه ۸ خودکشی زنان دنیا رو داره! (دوستم البته خدا رو شکر توی امار بالا نیست!)
آمار خودکشی در بین زنان در سال ۲۰۲۰ منتشر شده!حضور پررنگ کشورهای غربی، تأمل‌برانگیزه!
ایران رتبه صد و خرده‌ای داره! آخرای جدوله

*********

عاشقان ایران

یه مدت پیش یه مریض داشتم که با خانمش اومده بودن درمانگاه، اخر ویزیت ازم پرسید، کجایی هستم. وقتی گفتم ایرانی، هر دو لبخندی به پهنای صورتشون زدن و گفتن اون‌ها در سال ۲۰۱۷ به ایران سفر کردند و اون سفر یکی از بهترین سفرهای عمرشون بوده. هر دو بازنشسته بودن و زیاد سفر می‌رفتن. یه وبلاگ ساخته بودن و عکس‌های سفر رو در اون گذاشته بودن، آدرس وبلاگ رو بهم دادن.
یه عالمه عکس بود! برام جالب بود که بیشتر عکس‌ها رو از خانم‌های ایرانی گرفته بودن! عکس از غذا، ادویه، فرش، مکان‌های تاریخی، فراوانی میوه و سبزی و البته عکس از کوه! دانمارک کوه نداره، به همین علت دانمارکی‌ها عاشق کوه هستن!
قبل از خروج اون دلقک تروریست آمریکایی از برجام، سفر به ایران خیلی در دانمارک مد شده بود. یه خانواده دیگه هم یه وبلاگ ساختن و نوشتن: جرم و جنایت در ایران تقریبا صفره، با خیال راحت میشه نصف شب در جاده‌ها بود! ولی قاتل بزرگ در ایران: ترافیکه!
خاطره مشترک همه دانمارکی ها: مهربونی زیاد و مهمان‌نوازی مردم ایرانه! مریضم حتی بهم میل داد و گفت که این حجم از مهمان‌نوازی رو در هیچ جای دنیا ندیده بودن!
خلاصه که ایران و ایرانی رو عشقه

*****

اشتیاق در برزیل

یک مهندس جوان که به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده، سال گذشته قبل از بیماری کرونا ویروس اومد مسجد و علاقمند بود که در مورد اسلام مطالعه داشته باشد به همین دلیل چند کتاب به او دادم تا مطالعه کنه، خیلی مجذوب نماز شده بود چند جلسه اومد مسجد وضو و نماز یادش دادم، تا اینکه بیماری کرونا‌ویروس شروع شد و دیگه ارتباط ما فقط از طریق فضای مجازی بود و مطالب دینی را برای او می‌فرستادم ولی چیزی که برام عجیب بود که دیگه مثل قبل خیلی علاقه نشون نمی‌داد چون اوایل در همون جلسه اول حتی حاضر بود شهادتین را هم بگه، تا اینکه چند روز قبل به من پیام داد که می‌خوام با نامزدم بیام مسجد و در مورد اسلام برای نامزدم توضیح بدید، یه روز معین کردیم و با نامزدش اومد مسجد تقریبا یک ساعت ونیم جلسه و گفتگو ما طول کشید و در پایان خانمم یک هدیه هم به نامزدش داد، چیزی که من متوجه شدم علت اینکه هنوز تصمیم قطعی نگرفته مسلمون بشه عدم همراهی نامزدش با اوست.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: