کد خبر: ۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
پپ
صفحه نخست » یار مهربان

«امین آرا» روایت 20 سال برگزاری انتخابات در سرحدات شمال‌غربی از 78 تا 98 به روایت یک ناظر توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

آنچه در این کتاب به نگارش درآمده، روایت یک ناظر شورای نگهبان است در خوی؛ واقع در شمال‌غربی کشور (نزدیک سرحدات ترکیه)، از روزهای انتخابات و صندوق‌هایی که تکلیف داشته بر صحت و سقم روند اجرای انتخابات در آن‌ها نظارت داشته باشد. چه آن ‌روزی که ناظر صندوق بوده و چه روزی که مأموریت گرفته که به‌عنوان ناظر ویژه برود بلوای جنوب‌استان آذربایجان‌غربی را بخواباند و چه امروز که عضو هیئت نظارت است. کلیه روایت‌های این اثر، نقل مستقیم وقایعی هستند که راوی شخصا در آن‌ها حاضر بوده است و هیچ شنیده و نقل‌قولی در نوشته‌ها نیست. همچنین روایت‌های به نگارش درآمده شرح وقایعی است که قابل بیان بوده است و ناگفته پیداست که هر انتخاباتی، چه در ایام نام‌نویسی و تبلیغ و چه در روز برگزاری و شبی که نتایج اعلام می‌شود، پر از ناگفته‌هایی‌ است که باید زمان بگذرد تا بشود در مورد بعضی‌هایشان کتاب‌ها نوشت.

در برشی از کتاب می‌خوانیم:

انتخابات سال۸۸ پر از خاطره و مخاطره بود با آن مناظره معروف حسین و محمود در شب سالگرد امام که محمود احمدی‌نژاد برای اولین ‌بار مرحوم هاشمی را به‌صراحت در تلویزیون رسمی نظام و در برنامه‌زنده، به فساد متهم کرد و یادم هست آن شب کُل مملکت دچار فوران یک حس فروخفته شده و البته که احمدی‌نژاد می‌دانست دارد چوب، در چه آتشفشانی می‌کند که از قِبَل آن، سبد رایش پُرتر شود و حتی در خوی کوچک لب مرز غیرسیاسی ما هم مردم بعد از اتمام مناظره تا نیمه‌های شب توی خیابان‌ها ریخته بودند و انگار کن خبر فتح خرمشهر را بهشان داده باشید، کِل می‌کشیدند و دست از روی بوق ماشین برنمی‌داشتند و داد می‌زدند و انرژی آزاد شده‌شان را به هر طریقی تخلیه می‌کردند.

«امین آرا» روایت 20 سال برگزاری انتخابات در سرحدات شمال‌غربی از 78 تا 98 به روایت یک ناظر معمولی به قلم حسین شرفخانلو در قطع رقعی و 124 صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی(https://nashreshahidkazemi.ir/) و یا سایت manvaketab.ir و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام‌کوتاه 3000141441 کتاب را با تخفیف ویژه تهیه نمایند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: