کد خبر: ۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
پپ
روایت‌هایی از دیگر کشورها
صفحه نخست » ینگه دنیا

گردآوری و تنظیم: مریم سیادت

دین شما چه زیباست

مسیحی بود در حالی که دست‌ها رو بر سینه گذاشته بود و چشاشو بسته بود آیاتی از سوره یاسین همراه با ترجمه پرتغالی براش خوندم و شروع کردم به توضیح دادن در مورد اسلام عزیز، کم‌کم وارد بحث امامت شدم تا رسیدم به این جمله: منجی ما خواهد آمد در حالی که حضرت عیسی‌علیه‌السلام همراه و یاور اوست، خیلی تحت‌تأثیر این جمله قرار گرفت اشک در چشمش حلقه زد و گفت: خدایا این دین شما چقدر زیباست! چقدر زیباست.
انصافا خداوند شیعه رو به‌عنوان یک مذهب کامل، منظم و بر اساس فطرت انسانی به ما هدیه داده است که اگه بتونیم به مخاطب درست بفهمانیم با هر دین و تفکری باشه شیعه رو قبول می‌کنه، قدر داشته هامون بیشتر بدونیم. شب خوش التماس دعا

Alirahimiilam

*****

از ما بهتران

گاردین عکس بالا رو در صفحه اولش گذاشته و نوشته که کشورهایی که توسط زنان اداره میشن، عملکرد بهتری در مورد کرونا داشتن این خانم‌ها هم مسئولین آلمان، دانمارک، نیوزلند و فنلاند هستن.
در صفحات بعدی، گاردین، دونه دونه این چهار تا خانم رو معرفی می‌کنه و تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیر رو در کشورهاشون میگه! موضوع عجیب اینه که خانمی که بهترین عملکرد رو داشته، عکسش روی صفحه اول نیست و عکس
ها به زیرکی از بدترین به بهترین مرتب شده‌اند و اون آخر آخرها عکس اون بنده‌خدا رو هم گذاشتن!
می‌دونید چرا عکس نخست‌وزیر تایوان که بهترین عملکرد در دنیا رو داشته روی صفحه اول نیست؟ چون همیشه غرب باید گل و بلبل و شرق بدبخت و فلک‌زده نمایش داده بشه! این رسالت تمام رسانه‌های غربیه! ولی خب زیاد هم نباید ضایع‌بازی درآورد، برا همین اون آخر آخرها یه اسمی هم از اون بنده‌خدا هست.

******

پارتی شبانه در کانادا

دو شبه از صدای همسایه بی‌خوابیم. از سر شب تا ساعت سه چهار نصف شب رفت‌وآمد و بلند بلند حرف زدن. دیشب فهمیدیم مهمونیه، همسایه به کانسیژ گفت اونام به پلیس. پلیس که اومد ساکت شدن ولی درو باز نکردن. پلیس رفت مجوز گرفت، دروشونو شکست، صابخونه رو دو هزار و مهمونارو هزار دلار جریمه کرد.

/****

ترودو و دوچرخه

دانمارک کشور دوچرخه است! تعداد دوچرخه‌ها خیلی از ماشین‌ها بیشتره. تقریبا تمام پزشک‌ها بچه‌هاشون رو عین عکس بالا، میذارن تو دوچرخه و میارن مهدکودک بیمارستان. زمستون‌ها یه کاور مخصوص می‌کشن رو اتاقک.
دانمارکی‌ها دوچرخه‌سوارهای خوبی هستن! خانم‌ها با تیپ زیبا و کفش پاشنه بلند براحتی دوچرخه‌سواری می‌کنن، منم با دوچرخه میرم سرکار ولی فقطططط با کفش اسپورت می‌تونم برونم
.
تو بیمارستان ما هم از دوچرخه‌های کاری استفاده میشه. چون بیمارستان‌ها عریض هستند و رفت و امد بین بخشها زمان‌بره، از این دوچرخه‌ها برای بالا بردن سرعت کار استفاده میشه! همه پرسنل می‌تونند استفاده کنن، ولی هیچ‌کس اجازه نداره دوچرخه دکتر انکال رو سوار بشه! البته من هم زمانی که انکالم، هیچ‌وقت سوار نمی‌شم! ترجیح می‌دم تند‌تند راه برم.

*********

مدیریت شبکه‌های اجتماعی

گزارش گاردین از لایحه جدید دولت استرالیا برای حذف محتوای پورن از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و محافظت از آزار جنسی کودکان در وب
این لایحه اجازه حذف تمامی فیلم‌های پورن و ممنوعیت فعالیت کارگران جنسی در اینترنت را به دولت این کشور می‌دهد.
سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی باید محتوای نامناسب از جمله تعرض، آزار و اذیت جنسی را ظرف ۲۴ ساعت حذف کنند، در غیر این صورت ۵۵۵ هزار دلار جریمه می‌شوند. علاوه بر این، برای محافظت از کودکان باید تمام مطالب نامناسب از قبیل آزار و اذیت‌های اینترنتی در سایت‌ها، پیام‌رسان‌ها و حتی بازی‌های ویدئویی حذف شوند. دولت اختیار این را دارد هویت واقعی اکانت‌های جعلی فعال در این زمینه را شناسایی و دستگیر نماید. مجازات این افراد تا ۵ سال زندان تعیین شده است.

*****

کودتای آمریکایی در کنگو

شصت سال قبل در چنین روزی، گروهی که توسط آمریکا و بلژیک ایجاد و حمایت همه جانبه میشد، بر علیه منتخب مردم کنگو، پاتریس لومومبا، کودتا کرد! بعد از کودتا، لومومبا رو دستگیر، شکنجه، و قطعه قطعه کردن! حتی دندوناش رو سربازان بلژیکی برداشتن!
لومومبای ۳۶ ساله از رهبران استقلال کنگو از یوغ بلژیک، و اولین رئیس‌جمهور منتخب مردم کنگو بود! او تفکرات ضدامپریالیستی داشت! فقط چند ماه بعد از انتخابش، بلژیک و آمریکا سعی کردن ترورش کنن که ناموفق بود!
بنابراین برنامه کودتا رو ریختن! تمام مراحل شکنجه اون، توسط بلژیکی‌ها انجام شد!
زبان از شرح جنایات بلژیک در کنگو، و امریکا در جهان، قاصره! تاریخ بخونیم!

جنازه لومومبا را هم کمی بعد از قبر درآوردند و شبانه در اسید سوزاندند که طرفدارانش متوجه نشوند چه بلایی سرش آمده.

Instagram/Az.farang
Instagram/maryam.
۲۰۰۹h

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: