کد خبر: ۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
پپ
صفحه نخست » عطارباشی

عدس دارای ویتامین‌های مفیدی مانند گروه ویتامین B همچنین حاوی مواد معدنی مانند آهن، کلسیم و فسفر است.

متخصص طب سنتی افزود: عدس دارای اسیدآمینه‌های مختلف و فیبر است که به‌عنوان یک ملین نیز استفاده می‌شود.

مجید امتیازی بیان کرد: عدس در طب سنتی برای رفع کم‌خونی و به دلیل داشتن اسیدآمینه‌های مختلف، فولات و منیزیم برای سلامت قلب مفید است. عدسی برای مادران باردار، افراد مسن، کودکان و افرادی که در معرض کمبود آهن هستند مفید است و به دلیل خواص زیادی که دارد در وعده صبحانه مصرف می‌شود.

وی گفت: جوانه عدس سرشار از ویتامین B۱۲ است که به‌عنوان کمک درمان خوبی برای کم‌خونی‌های حاد استفاده می‌شود. جوانه عدس حاوی ویتامین C و E بالایی است همچنین ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قوی است که برای پیشگیری از بدخیمی‌ها و بیماری‌های مختلف مفید است.اما استفاده زیاد از عدس در افرادی که کیفیت سردی و خشکی در مزاج آن‌ها افزایش یافته همچنین دچار بیماری هستند، منع شده است.

امتیازی در پایان گفت: در افرادی که بیماری‌هایی با پایه سردی و خشکی مانند هموروئید، ضعف نیرو‌های جنسی و بیماری‌های قاعدگی دارند استفاده از شیرینی‌ها مانند کشمش در کنار عدس توصیه نمی‌شود. عدسی معمولا با سیب زمینی، رب گوجه و ادویه تند و تیز در حجم بالا استفاده می‌شود که این روش در طب ایرانی نادرست است. عدسی باید با گوشت گوسفند طبخ شود و به دلیل نفاخ بودن عدس از سرکه در طبخ آن استفاده شود. در پخت عدسی از روغ زیتون، روغن کنجد تازه و روغن بادام استفاده شود.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: