کد خبر: ۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
پپ
صفحه نخست » ویژه نامه نوروز


مرضیه ولی حصاری

یکی از معایب زندگی شهر و پیشرفت‌های تکنولوژی انزوا و گوشه‌گیری فرزندان است. بچه‌ها این روزها بیشتر وقت خود را به بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازند و شاید بتوان گفت به علت مشغله مادران کمتر از لذت بودن در کنار مادر خود بهره می‌برند. یکی از بهترین زمان‌ها که مادران می‌توانند لحظات شاد و دلپذیری را در کنار فرزندان خود فراهم کنند ایام نوروز است، در این روزهای خوش و دلنشین با فرزندان خود بازی کنید، سرگرمی مورد علاقه آن‌ها را فراهم کنید و یکی از توصیه‌های ما این است که در کنار هم کاردستی بسازید.

1ـ ماسک(صورتک) دست ساز

یکی ار محبوب‌ترین وسایل بازی برای بچه‌ها ماسک‌هایی است که به صورت می‌زنند. حالا اگر خودشان به همراه عزیزترین موجود زندگیشان این ماسک یا صورتک را ساخته باشند بازی با آن به مراتب برای آن ها دلنشین تر خواهد بود. برای ساختن یک ماسک ساده در منزل وسایلی مانند مقوا، قیچی، چسب و کش نیاز است. برای نمونه شما می‌توانید با الگو زیر ماسک (صورتک) پروانه و کدو را برای فرزند خود تهیه کنید.

2ـ پازل (جورچین)

پازل بخش مهمی از دوران کودکی همه ما را تشکیل می‌دهد. چیدن پازل در کنار هم سبب افزایش مهارت‌های شناختی کودک شده باعث می‌شود مغز بتواند مسائل بیشتری را حل کند. برای ساختن پازل شما می‌توانید تصویر مورد علاقه کودک را نقاشی کرده از او بخواهید تا آن را رنگ‌آمیزی کند و بعد نقاشی را برش داده و بر روی مقوا بچسبانید و بعد آن را در اختیار کودک دلبندتان قرار دهید تا آن‌ها در کنار هم جورچین کند.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: