کد خبر: ۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری


فرنوش شهابی

مواد لازم

پیازچه: ۴۰۰ گرم
تخم‌مرغ: ۴ عدد
آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری
پیاز: ۱ عدد متوسط
نمک و فلفل‌سیاه: به مقدار کافی
زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

دستور پخت کوکو پیازچه
ابتدا پیاز را به‌صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم. پیاز را به‌همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می‌دهیم تا طلایی شود. سپس پیاز سرخ‌شده را کنار می‌گذاریم تا خنک شود. در همین حین پیازچه‌ها را شسته و خرد می‌کنیم.
بهتر است پیازچه‌ها را به‌صورت ریز خرد کنیم تا مایه کوکو منسجم‌تر شود. در ادامه، پس از این‌که پیاز سرخ شده خنک شد، آن را به‌همراه پیازچه‌های خرد شده داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم، سپس تخم‌مرغ را اضافه می‌کنیم.
در این مرحله مقداری نمک، فلفل‌سیاه و زردچوبه به مایه کوکو اضافه می‌کنیم و مواد را به‌خوبی مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند. حالا یک قاشق غذاخوری از آرد را اضافه می‌کنیم و با دیگر مواد به‌خوبی ترکیب می‌کنیم.
اگر مایه کوکو بیش از حد رقیق بود، یک قاشق دیگر آرد اضافه و با دیگر مواد ترکیب می‌کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می‌دهیم و مقداری روغن داخل آن ریخته، سپس مایه کوکو را داخل تابه می‌ریزیم.
حالا با پشت قاشق مایه کوکو را با قطر یکسان کف تابه پخش می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا زیر کوکو سرخ شود. سپس کوکو را برش می‌زنیم و برمی‌گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. کوکو ما آماده است می‌توانیم آن را به‌همراه نان سرو کنیم.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: