کد خبر: ۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری


مواد لازم برای تهیه
سینه مرغ: ۶۰۰ گرم
سیر رنده شده: ۲ حبه
فلفل: نصف قاشق چای‌خوری
جعفری تازه: ۳۰ گرم
لیموترش با پوست: یک عدد
نمک: یک قاشق چای‌خوری
روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
هفت ادویه لبنانی: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه مرغ لبنانی با ادویه مخصوص
برای شروع پوست سینه مرغ را بگیرید و آن را بشویید. حالا سینه مرغ را به شکل تکه‌های مکعبی برش دهید. در یک کاسه شیشه‌ای ریخته و کنار بگذارید.
سپس هفت ادویه لبنانی را تهیه کنید. برای تهیه هفت ادویه لبنانی، یک قاشق چایخوری زیره، یک قاشق چای‌خوری ادویه آل‌اسپایس، یک قاشق چای‌خوری دارچین، یک قاشق چای‌خوری گشنیز، نصف قاشق چای‌خوری جوز هندی، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری هل و نصف قاشق چای‌خوری میخک آسیاب شده را با یکدیگر مخلوط کنید. برای تهیه ادویه آل‌اسپایس هم یک قاشق چای‌خوری دارچین، یک قاشق چای‌خوری میخک و یک قاشق چای‌خوری جوز هندی را با هم مخلوط کنید.
با رنده روی پوست لیموترش بکشید تا خلال پوست لیموترش تهیه کنید. سپس آب لیموترش را گرفته و در کاسه مرغ‌ها بریزید. خلال پوست لیموترش را هم به کاسه مرغ‌ها اضافه کنید. حبه‌های سیر را رنده کرده و همراه با نمک و فلفل و هفت ادویه لبنانی به مرغ‌ها اضافه کنید. مواد را با دست خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شده و به خورد هم بروند. سپس روی کاسه را پوشانده و به‌مدت حداقل ۲۰ دقیقه یا حداکثر یک شب در یخچال بگذارید تا مرغ‌ها طعم‌دار شوند.
پس از طعم‌دار شدن مرغ‌ها، کاسه را از یخچال خارج کنید. یک ماهیتابه را روی حرارت متوسط گاز بگذارید و اجازه دهید تا گرم شود. روغن زیتون را به ماهیتابه اضافه کنید. سپس مرغ‌ها را به‌همراه تمامی مواد در کاسه در ماهیتابه بریزید و آن‌ها را تفت دهید. به‌مدت پنج تا هفت دقیقه آن‌ها را هم بزنید تا قهوه‌ای رنگ شوند.
پس از آنکه مرغ‌ها پخت، ماهیتابه را از روی گاز برداشته و مواد را در ظرف سرو مورد نظر خود بریزید. سپس برای تزیین،‌ می‌توانید کمی جعفری تازه را خرد کرده و روی مواد بریزید. حالا مرغ لبنانی شما با ادویه مخصوص آماده است. نوش جان.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: