کد خبر: ۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
پپ
روایت‌هایی از دیگر کشورها
صفحه نخست » ینگه دنیا



گردآوری و تنظیم: مریم سیادت

شما مثل اشکانیان مرزبان خوبی هستید!

من در سال ۸۸ به علت نارضایتی شدید از شرایط اجتماعی ـ سیاسی، تصمیم گرفتم به جای غر زدن، ناله کردن، «نفرین شده» خطاب کردن ایران،و تغییری در زندگی خودم ایجاد کنم. من در همون سال از ایران به شرق دنیا و بعد از دو سال به غرب دنیا نقل مکان کردم. حدود سه سال بی‌وقفه برای خواسته‌هام جنگیدم، در نوامبر ۲۰۱۱ اقامت دانمارک رو گرفتم و در ژوین ۲۰۱۲ از مهاجرت به کانادا با در نظر گرفتن مواردی که از دید ما (من و شهرام) مهم بود، منصرف شدیم.

مدتی بعد از خروج از ایران، و یادگیری زبان‌های دیگه، متوجه شدم یه سری تناقضات واضح در اخبار فارسی و خارجی وجود داره! از اونجایی که خانواده‌ای در اینجا نداشتیم، و اهل تفریحات معمول در غرب هم نیستم، تصمیم گرفتم در اوقات بیکاریم مطالعه تاریخی ـ سیاسی داشته باشم! این مطالعات نگرش من رو نسبت به خیلی مسائل عوض کرد!

امروز در آستانه ۲۲ بهمن و سال ۱۴۰۰، دوس دارم برای ارامش وجدان خودم، اعتراف کنم که آقای خامنه‌ای! من اشتباه کردم و شما درست می‌گفتید! شما «توهم توطئه» نداشتید، «من ناآگاه بودم»! من غرق در دروس پزشکی، کشیک، کار، علایقم مثل مجری‌گری، بازی تئاتر، شب شعر و... و بدون سواد کافی سیاسی ـ اجتماعی در مورد تصمیمات شما نظر دادم!

امروز که تاریخ کشورم رو خوندم و شما رو با حکمرانان پیشین مقایسه می‌کنم، به جرئت می‌تونم اعتراف کنم که شما «کم اشتباه ترین و مقتدرترین» رهبر تاریخ این

مملکت هستید! شما مثل اشکانیان مرزبان خوبی هستید!

تاریخ خواهد نوشت که شما ایران رو از باتلاق جنگ با طالبان (بعد از فاجعه مزار شریف) در دقایق آخر نجات دادید! و تاریخ خواهد نوشت در زمانی که آریوبرزن ایران / مالک‌اشتر رو با قانون جنگل ترور کردن، و دنیا به‌زعم تمام کارشناسان دنیا در استانه جنگ جهانی سوم بود، مدبرانه این سایه شوم رو از سر ایران و دنیا دور کردید!
سیاست خارجی ـ دفاعی و قدرت بازدارندگی شما، ارزوی ایرانیان باستان برای رسیدن به دریای مدیترانه رو زنده و روح تمام فداییان ایران باستان، مثل عباس‌میرزا رو به آرامش رسوند!

هرچند من به بسیاری از سیاست‌های «داخلی» شما منتقدم، و سؤالات زیادی دارم ولی خوب می‌دونم که برای امثال من هیچ‌وقت، مجالی برای طرح این سؤالات ایجاد نخواهد شد! با این حال من خوشحالم در دوره‌ای زندگی می‌کنم که یک «ایرانی»کم اشتباه» زمام امور رو به دست داره! آیندگان خواهند نوشت که شما از هر ایرانی، «ایرانی‌تر» بودید!

خداوند شما رو برای ایران حفظ کنه! وبه شما توان بده تا ایرانی بسازید برای همه ایرانیان، با هر فکری و ظاهری و نگرشی! امین.

Instagram/maryam.h2009

*******

مرغ حلال

غالب گوشت‌فروشی‌ها در #هلند گوشت مرغ را حلال می‌فروشند ظاهراً!

به دلیل مشتری زیاد!

چون مسلمان به‌وفور هست و تقاضا بالا، بازار عرضه را تحت‌تأثیر قرار داده است...

برای ما خیلی تعجب‌آور و جالب است. و البته باورنکردنی! به همین خاطر هر بار هر جا برویم باز می‌پرسیم.

امروز که پرسیدیم فروشنده با جدیت گفت: بله همه گوشت‌های مرغ حلال است و رفت و گواهی تأییدش را آورد.

سبک گواهی هم خیلی برایمان جالب بود و ازش پرسیدیم میشه عکس بندازیم؟ که گفت: حتما

******

بوران بهاری در هلند

با اینکه بهار شده، یک هفته‌س نمی‌تونیم از خونه بیرون بریم. یا برف میاد به شکل بوران، یا اگر آفتابی میشه انقدر باد و سوز داره که باز نمیشه بیرون رفت. هواشناسی میگه دو هفته دیگه هم وضع به همین منوال‌ست...

برخی میگن اروپا قاره‌ی سبز... و این را با یک حسرتی می‌گن. اما این واقعیت که غالب ایام بارانی و ابری و دل‌گیر هست بخصوص وقتی روزها متوالی میشه، خیلی کلافه‌کننده میشه و دل‌زدگی ایجاد می‌کنه.

اول‌ها درک نمی‌کردم وقتی دوستان فرانسوی می‌گفتند از روزهای بارانی بدشان می‌آید. یعنی کلی تعجب می‌کردم که باران که خیلی خوبه!!

چون من از جایی غالبا آفتابی آمده بودم و باران برایم نشاط آور بود اما به مرور زمان درک کردم که همه‌چیز در تعادل خوب است و اینجا برعکس همه در حسرت و اشتیاق زیارت آفتاب هستند...

همیشه انسان حسرت چیزی را می‌خورد که دیگری دارد و او ندارد.

و چه قابل

************

این داستان واقعیست

لوکشین: جشن عروسی در چین

مادر دوماد به‌صورت اتفاقی چشمش به یه نشونه رو دست عروس میوفته و شوکه میشه!

از خانواده عروس می‌پرسه و می‌فهمه عروس، دختر خودشه که ۲۰ سال پیش گم شده و از حال میره

خانواده عروس پچ‌پچ‌کنان آماده‌ بهم زدن عروسی میشن که مادر سرحال میاد و میگه بعد از اینکه دخترم گم‌ شد رفتم یه پسر به سرپرستی قبول کردم و این پسر من نیست. عروسی هم بهم نمی‌خوره و این دو جوان عاشق بهم می‌رسن...

احتمال وقوع این اتفاق تو خود سینمای هند هم منفی ۵۰ درصده ولی در چین به حقیقت پیوسته!

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: