کد خبر: ۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
پپ
چرا رنگ پوست ترامپ نارنجی است؟
صفحه نخست » پزشکی



حتما به نظر شما هم قیافه ترامپ کمی غیر طبیعی است. رنگ مو و رنگ پوست صورت ترامپ نارنجی است و در عین حال رنگ پوست وی در قسمت پلک‌ها و دور چشم و در بیشتر عکس‌ها در قسمت گوش، نارنجی نیست. به نظر می رسد رییس جمهور ایالات متحده غیر از مشکلات روانی مثل پارانویا، خودبزرگ‌بینی، تمایل به جلب‌توجه‌های کودکانه و خودشیفتگی بدخیم به کاروتنوزیس هم مبتلاست. مطمئنا اگر این مطلب را بخوانید و مثال بارز آن یعنی دونالد ترامپ را در ذهن مجسم کنید، بیماری کاروتنوزیس و علائم آن برای همیشه در ذهن شما باقی خواهد ماند!

هویج یا نارنگی؟

در مورد ترامپ و البته افراد دیگری که ممکن است مبتلا به این عارضه باشند، ساده‌ترین و بدیهی‌ترین تشخیصی که به ذهن می‌رسد این است که میزان رنگدانه کاروتن در بدن شخص به خاطر خوردن مقدار زیاد هویج و سبزیجات بالا رفته باشد. مقداری از کاروتنوئیدها در کبد به ویتامین A تبدیل می‌شوند. باقی آن‌ها از طریق تعریق، چربی طبیعی پوست، ادرار و ترشحات دستگاه گوارشی، دفع می‌شوند. اگر میزان ورود کاروتنوئیدها به بدن بالا باشد، دفع بالای آن‌ها از طریق عرق می‌تواند رنگ لایه خارجی پوست را عوض کند. این مسأله در افرادی که پوست روشنی دارند، بیشتر به چشم می‌آید. به تغییر رنگ پوست به نارنجی که ناشی از مصرف زیاد کاروتن‌ها، کاروتنوزیس می‌گویند. لازم به ذکر است برخی افراد با زیاده‌روی در خوردن نارنگی به این عارضه مبتلا شده‌اند.

کاروتنوزیس، بیشتر در کسانی که رژیم گیاهخواری دارند و نیز در کودکان دیده می‌شود. در افرادی که رنگ پوستشان تیره‌تر است، معمولا رنگ نارنجی بیشتر در کف دست و پا دیده می‌شود. سایر نقاطی که رنگ نارنجی پوست ممکن است بیشتر نمود پیدا کند، شامل جاهای پرتعریق بدن و نیز زانو و چین بین بینی و لب هستند.

البته توجه داشته باشید، که شاید میزان مصرف کاروتن یک شخص طبیعی باشد، اما تغییر رنگ نارنجی پوست در او دیده شود. در صورتی که میزان چربی یا لیپیدهای شخص بالا باشد یا میزان تجزیه یا متابولیسم کاروتنئیدها در او پایین باشد، در این صورت باز هم تغییر رنگ نارنجی دیده می‌شود.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: