کد خبر: ۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
پپ
داروی امام‌کاظمعلیه‌السلام و درمان کرونا
صفحه نخست » عطارباشی



این روزها کرونا در همه دنیا یکهتازی میکند و بسیاری را روانه بیمارستانها کرده و آمار فوتیها هم چشمگیر است. یکی از داروهایی که مورد تأکید عدهای از صاحبنظران حوزه طب سنتی قرار گرفته، داروی منتسب به امامکاظمعلیهالسلام است. این افراد معتقد هستند که این دارو اثربخشی بسیار زیادی در درمان بیماران مبتلا به کرونا دارد و باید مورد توجه وزارت بهداشت و مراکز علمی و پزشکی قرار گیرد.

وحید فراهانی، مهندس صنایع و مدرس و درمانگر طب سنتی درباره «داروی امامکاظمعلیهالسلام» به خبرگزاری فارس اظهار داشت: داروی هلیله سیاه پایه اصلی داروی امام کاظمعلیهالسلام است. در تحقیقات طب مدرن و نیز در مقالات ISI که جستجو کردیم مقالهای پیدا کردیم که اثرات هلیله سیاه روی تقویت سیستم ایمنی موشها را بررسی کرده بوده و به نتیجه مثبت رسیده بودند. ما نیز این تحقیق و مقاله را کنار داروی امامکاظمعلیهالسلام گذاشتیم و شروع به بررسی آن کردیم. در فصل گرم وجود رازیانه و در فصل سرد وجود مصطکی در این دارو، به این دلیل است که خوردن هلیله سیاه به دستگاه گوارش آسیب میرساند و اگر همراه با رازیانه و مصطکی باشد، این موضوع برطرف میشود. هلیله سیاه موجود در آن، دارو و گیاه پایه است؛ یعنی دارویی است که کار اصلی را انجام میدهد و در کنار آن شکر سرخ که همراه با داروست، باعث جذب کبدی دارو شده و باعث میشود دارو بهتر به بدن برسد.

علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی نیز گفت: بنده هم برای خیلی افراد بیمار این دارو را توصیه کردهام و خیلیها جواب مثبت گرفتهاند و علائمشان بهتر شده اما بسیاری از بیماران نیز هیچ تغییری نکردهاند. اصولا وقتی بخواهیم دارویی را تست کنیم، اول باید این دارو یک مسیر پژوهشی را طی کند و کد اخلاق بگیرد. البته داروی امامکاظمعلیهالسلام خیلی ضرر ندارد و افراد عادی هم میتوانند از آن استفاده کنند.

علی آراسته، درمانگر طب اسلامی در همین ارتباط اظهار داشت: بهصورت تجربه مشاهده کردم که این دارو برای درمان سرماخوردگی صددرصد مؤثر است. همان درمانی که ما در طب اسلامی برای سرماخوردگی داریم، برای ویروس کرونا هم بهشدت مؤثر است. البته داروی امامکاظمعلیهالسلام یکی از داروهای ما در درمان بیماران کروناست و در کنار این دارو، یک داروی جامع امامرضاعلیهالسلام است که از آن نیز استفاده میکنیم. ما بر روی نمونههای زیادی این دارو را تست کردیم اما اینکه این موارد تست شده را ثبت کرده و آن را تبدیل به تحقیق و مقاله کرده باشیم، این کار را انجام ندادهایم.

داروی امامکاظمعلیهالسلام برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی و کرونا عالی بوده است؛ البته ما این دارو را به تنهایی به بیمار نمیدهیم؛ بلکه به فردی که به کرونا مبتلا شده داروی امام کاظمعلیهالسلام و داروی جامع امامرضاعلیهالسلام را به همراه عسل تجویز میکنیم تا مصرف کند. همچنین به بیمار میگوییم تا دو قطره روغن بنفشه را در داخل بینی بریزد و عسل و سیاهدانه نیز برای بیمار تجویز میشود؛ یعنی این مجموعه، شامل 4 داروست؛ این داروها برای پیشگیری از ابتلا و نیز درمان کرونا در سطح خیلی عالی جواب داده است.

این متخصصان در پایان تأکید کردند: این موضوع و انجام فعالیت تحقیقاتی نیاز به یک کار جمعی، تشکیلاتی و بودجه دارد.

این توصیهها را آویزه گوشتان کنید

دکتر ابراهیمی متخصص طب سنتی میگوید: «علاوه بر توصیههای بهداشتی که این روزها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا میشنوید این چند نکته راهم بهخاطر بسپرید.

برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان هر روز عسل بخورید.

هرروز با روغن سیاهدانه خالص، پیشانی و قفسه سینه را ماساژ دهید، روغن سیاهدانه سینوسها و سیستم تنفسی را گرم میکند.

آب و نمک و عسل را ترکیب کرده و هر روز این ترکیب را قرقره کنید. با این روش سیستم تنفسی شما تقویت و استریلیزه میشود.

(سیب رنده شده + عسل + عرق بیدمشک) این یک فرمول عالی برای خونسازی و تقویت سیستم ایمنی بدن است و قوت خون را بالا میبرد. خوردن روزانه آن را به همه افراد توصیه میکنیم.

دمنوش برگ زیتون، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود. البته سعی کنید این دمنوش را همراه با عسل بخورید. چون خوردن آن بدون عسل ممکن است باعث افت فشار شود.

دمنوش آویشن یکی از مهمترین تجویزات طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. البته بهتر است خانمهای باردار از این دمنوش استفاده نکنند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: