کد خبر: ۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷
پپ
صفحه نخست » نمای نزدیک


فائقه بزاز

تا حالا چندین بار این اتفاق برای من افتاده بود که ناگهان تصمیم گرفتم به کل خنزر پنزرهایم توی انباری پشت پا بزنم. یکیش همین یک ماه پیش بود؛ دوستی دنبال یک جعبه بزرگ بود فوری یادم افتاد که توی انباری دارم اما ناخودآگاه به ذهنم رسید ممکنه خودم یه روز بهش نیاز پیدا کنم .اما همین بهانهای شد سری به انباری بزنم و با حجم عجیب‌وغریب وسایل دورریختنی مواجه شوم.

چند روز پیش هم رفتم سراغ یکی از کشوهای متروکه و داخلش کلی ابزار، وسایل ریز و درشت پیدا کردم که هم به دردم نمی‌خورد هم به کلی فراموششان کرده بودم. همین فراموشی مرا به یک انقلاب کوچک دعوت کرد. اینکه کل وسایل انباری را بگذارم کنار سطل زباله تا کسانی که به دردشان می‌خورد بیایند و ببرند. با خودم گفتم؛ وقتی حتی از وجودشان اطلاعی ندارم و هیچ‌وقت سراغشان نمی‌آیم چرا باید نگهشان دارم و دیگران را از داشتنشان محروم کنم.

تصور می‌کنم این عادت همه ابناء بشر است؛ اینکه خیلی وسایل کارکرده و بی‌استفاده را برای روز مبادا انبار كنند شاید روزی به درد بخورند.

درون خودمان هم همین حکایت را دارد؛ سرزنش‌ها، خشم‌ها، ترس‌ها و خیلی موضوعات تلخ، ترش و بی‌استفاده را به‌خاطر سپرده‌ایم تا روزی برای انتقام یا تسویه‌حساب به دردمان بخورد. سالی یکی دو بار هم به‌طور اتفاقی به یادشان می‌آوریم تا حسابی خاطرمان را آزرده کنند.

این روزها هم فصل برون‌ریز برخی یادها و خاطره‌هاست. بايد خود را از شر چيزهاي بي‌مصرفي كه لابه‌لای شیارهای ذهنی‌مان لانه کرده‌اند رها کنیم تا سبک شویم و پر و بال بگیریم وسعادت به زندگي‌مان وارد شود.

باید سبک‌بال شویم؛ تا وقتي در جسم و روحمان احساسات بي‌فايده را نگه می‌داريم، نمي‌توانيم جاي خالي براي موقعيت‌هاي تازه به وجود آوريم.

تنها کاری هم که می‌توانیم برای صاحبان و عاملان آن خاطره تلخ می‌توانیم تنجام دهیم این است که دعایشان کنیم.

وقتی نسبت به رفتار دیگران بی‌تفاوت باشیم قدرت خودمان را نشان می‌دهیم. در عین قدرت بخشیدن و فراموش کردن حق را به طرف مقابل نمی‌دهد بلکه نشان می‌دهد ما مسائل مهم‌تری داریم.

تهی شو از هر آنچه بی‌فایده است،

بگذار عشق جایی در تو بیابد و تو را سرشار کند...

یادمان باشد؛ فکر مثبت غوغا می‌کند؛

آنچه در ذهن افراد می‌گذرد، حتی روی جان و تن هم مؤثر است. مثبت اندیشیدن نه فقط دردها و آلام روحی که تن و جسم را هم تسکین می‌دهد.

نقطه اوج ماجرا هم اینجاست؛

یادمان بماند اگر قرار باشد خوبی ما، وابسته به رفتار دیگران باشد این دیگرخوبی نیست، بلکه معامله است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: