کد خبر: ۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
پپ
صفحه نخست » هاج و واج


سعیده میرنظری

می‌گویند تا زمانی که چیزی را از دست ندهی نمی‌توانی ارزش آن را بفهمی. این جمله در مورد پنجره‌ها بسیار درست است. وقتی اتاقی در خانه فاقد پنجره است ما نور طبیعی ورودی به داخل فضا را از دست می‌دهیم و فضا حالتی گرفته و کسل‌کننده به خود می‌گیرد. پنجره‌ها به فضا حس و حالی باز و سرزنده می‌دهند و باعث ورود نور طبیعی چه در روز و چه در شب به خانه ما می‌شوند. اما با استفاده از راه‌های مشخص می‌توان این حس و حال را به فضای زیرزمین، اتاق زیر شیروانی، آشپزخانه و یا هر اتاق دیگر اضافه کرد. با ما همراه باشید تا به کمک کارشناسان دکوراسیون داخلی به شما راه‌هایی را معرفی کنیم تا به‌وسیله آن‌ها بتوانید مشکل خود را با اتاق‌های بدون پنجره حل کنید.

نقش مهم آینه‌ها در اتاق‌های بدون پنجره

اضافه کردن یک آینه به یکی از دیوارهای اتاق اولین راهی است که می‌تواند چیزی شبیه به تأثیر پنجره را در اتاق ایجاد کند. البته آینه نمی‌تواند باعث ورود نور طبیعی شود اما ایجاد حس عمق داشتن که حالت گرفته و کسل‌کننده اتاق را از بین می‌برد در این شیوه به دست می‌آید. در اتاقی که سقف کوتاهی دارد سعی کنید تا آنجا که ممکن است از یک آینه بزرگ بهره ببرید. آینه را به‌ گونه‌ای نصب کنید تا به سقف نزدیک باشد (البته نباید به آن مماس شود؛ بهترین فاصله 12 تا 18 سانتی‌متر زیر سقف است) تا خط سقف در فضا از بین برود.

دیوارهای سفید راه‌حلی برای اتاق‌های بدون پنجره

استفاده از دیوارهای سفید رنگ (یا آبی بسیار کم‌رنگ) به فضا همان سرزندگی و زیبایی را می‌دهد که پنجره ممکن است در فضا ایجاد کند و در عین حال نور تمام منابع نوری در فضا بازتاب داده می‌شود و این مسئله اتاق را روشن‌تر از گذشته می‌کند. انتخاب یک رنگ مشابه برای دیوارها و سقف اتاق نیز باعث از بین رفتن مرز بین این دو شده و در نتیجه اثر محدودکننده دیوارها در فضا کاهش می‌یابد. در این حالت اتاق بدون پنجره شما بزرگ‌تر از آن چیزی که هست به نظر می‌رسد.

استفاده از نورهای مخفی برای فضاهای بدون پنجره

تعبیه کردن چند منبع نوری در جایی که در دید دیگران نیست باعث می‌شود تا نور به‌صورت غیرمستقیم وارد اتاق شده و این دقیقا همان حس و حالی است که پنجره‌ها در فضا ایجاد می‌کنند. سعی کنید این منابع نوری را بین تیرچه‌های افقی در سقف، پشت مبلمان اتاق (مثلا پشت کاناپه)، و یا در فضای کناری یک کتابخانه نصب کنید تا نور ایجادشده حس و حالی رمزآمیز به اتاق اضافه کند.

شیشه‌های مات برای اتاق‌های کم‌نور

اضافه کردن یک شیشه مات به اتاق بدون پنجره هم باعث ورود نور اتاق کناری به آن شده و هم منظره زشت بی‌‌نظمی‌های موجود اصلا به چشم نمی‌آید. نوری که توسط شیشه‌های مات در فضا ایجاد می‌شود بسیار ملایم و یکدست است، به همین دلیل کار کردن در همچین فضایی که دارای چنین نور ملایمی است بسیار لذت‌بخش و راحت است و در عین حال فضای آشپزخانه را دور از چشم دیگران قرار می‌دهد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: