کد خبر: ۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
پپ
چند نکته مهم در ارتباط با گردن درد
صفحه نخست » پزشکی



گردن ما در برابر انواع مختلفی از استرس‌ها و فشارها آسیب‌پذیر است؛ مثلا وضعیت‌های بدنی نامطلوب می‌تواند باعث قرار گرفتن گردن، سر و ستون فقرات ما در وضعیتی نامناسب شود، برخی تصادفات رانندگی می‌تواند موجب ضربه‌های شدیدی به سر و گردن ‌شود، حتی طرز خوابیدن ما می‌تواند عاملی برای بروز گردن‌درد باشد.

یکی از انعطاف‌پذیرترین نواحی در ستون فقرات، ناحیه گردنی است. ستون فقرات گردنی شامل هفت مهره و دیسک‌های بین مهره‌ای است. این مهره‌ها با تحمل وزن سر، عامل حرکات متنوع آن نیز هستند. ریشه‌های عصبی مربوط به اندام‌های فوقانی از میان مهره‌های گردن عبور کرده و سپس به نواحی بازو، ساعد و انگشتان دست امتداد می‌یابند. عضلات بسیاری در ناحیه گردن وجود دارند. بعضی از آن‌ها از ناحیه پس سری تا مهره‌های سینه‌ای کشیده شده‌اند.

دلایل بروز گردن‌درد و سردرد

ضعف‌های عضلانی، کشیدگی‌های عضلانی (مخصوصا کشیدگی‌های ناگهانی و شدید)، وضعیت‌های غلط ایستادن، نشستن و خوابیدن، به خصوص نگاه کردن‌های طولانی ‌مدت به گوشی همراه در وضعیتی که سر به پایین خم شده است، می‌تواند عامل بروز دردهای ناحیه گردن باشد. دردهای گردنی می‌توانند منشا استخوانی، عضلانی و عصبی داشته باشند.

وضعیت‌های بدنی نامطلوب جزو علل مشترک گردن‌درد و سردردند. ولی بیشتر ما به این موضوع مهم اهمیتی نمی‌دهیم؛ در هر وضعیتی می‌نشینیم، در هر حالتی می‌خوابیم، روی صندلی اداره یا پشت میز کامپیوتر با بدترین شکل ممکن قرار می‌گیریم و از این نکته مهم غافل هستیم که بعد از مدتی دچار آسیب‌های ناحیه گردن و کمر خواهیم شد.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: