کد خبر: ۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
پپ
انتقام خون سردار سلیمانی ادامه دارد
صفحه نخست » زیرگذر تاریخ

عاطفه میرافضل

«در آرزوی وصل یکی از آن صدها شیر دیروز له‌له می‌زنم و به درد چه کنم دچار شده‌ام. امروز این درد همه وجودم را فراگرفته و تو نمکدانی از نمک را به زخم‌هایم پاشاندی. تنهای تنهایم.» این دلنوشته سردار دل‌هاست بر کتاب «وقتی مهتاب گم شد.» انگار فاصله این دست خط عاشقانه تا آهی از سویدای دل پاکش هیچ نبود جز دلبری با معشوق؛ آنجا که در آخرین لحظاتش قبل از پر کشیدن نگاشت: «الهی لا تکلنی، خداوندا مرا بپذیر، خداوندا عاشق دیدارتم. همان دیداری که موسی را ناتوان از ایستادن و نفس کشیدن نمود.خداوندا مرا پاکیزه بپذیر» برای همین می‌گویند: «شهادت هنر مردان خداست.» و می‌گویند: «تا شهید نباشی شهید نمی‌شوی»... کاش می‌دانستیم تو چندمین تن از آن 313 تن هستی عزیز دل‌ها.

باید لابه‌لای برگ‌های تاریخ، حقایقی را هم اعتراف کرد؛ سردار که رفت دلمان شکست.که نه! به درد آمد؛ دردی عمیق. نه تنها دل‌های ما بلکه دل بی‌تفاوت‌ها هم. انقدر که خیلی‌ها هم که انتظارش نمی‌رفت، به تشییع پیکرش آمدند. سیل بزرگی راه افتاد و همه به انتظار انتقام سخت نشستند. هم شهادتش در دل سیاهی تاریخ ثبت شد هم استقبال میلیونی مردم از پیکرش. هم خبرهای دو روز بعدترش که حماسه شد و غرور آفرید؛ خبر به‌اندازه کافی داغ و پرهیجان بود. حمله موشکی سپاه به پایگاه‌های آمریکا در عراق. باز هم منتظر بودیم. در انتظار مجازات‌هایی جانانه‌تر. شاید هم سقوط هواپیمای مسافربری موضوع را به حاشیه کشاند تا مقامات به فکر انتقام از جنس دیگری بیفتند. اما خیلی از ما از اتفاقات خاص تر بعدی بی‌خبریم. همین بی‌خبری هنوز هم ما را به انتظار سیلی سخت‌تری نشانده اگرچه که به قول سیدحسن نصرالله ارزش کفش حاج قاسم از سر ترامپ بیشتر است. و اگرچه حضرت آقایمان تأکید کردند: «یک سیلی به آن‌ها زده شد؛ اما در مقام مقابله، این اقدامات نظامی، به این شکل کفایت نمی‌کند، بلکه باید حضور فسادبرانگیز آمریکا در منطقه تمام شود.»

سیلی از جنس سایبری

اگر ما ندانیم حتما تل‌آویو و واشنگتن بهتر ‌می‌دانند چرا طی یک سال گذشته میزان حملات سایبری به مراکز خدماتی حتی امنیتی‌شان شدت گرفته است. حتی اگر به روی خودشان نیاورند که ریشه اصلی ماجرا از کجا آب ‌می‌خورد.

البته اسرائیل خودش نطفه تروریست جهانی و قافله‌دار حملات و فجایع انسانی حتی در زمینه جنگ‌های مدرن است. جاسوسی سایبری، حملات تخریبی، انفجارها با منشأ نامشخص و ترورهای بسیاری در دنیا به اسرائیل نسبت داده می‌شود. این در حالیست که این کشور به‌راحتی مسئولیت بسیاری از ترورها و تخریب‌ها را به‌عهده گرفته است. اما در دهه جدید دیگر موازنه تغییر یافته، ماجرا حالت معکوس گرفته و پایگاه‌ها و مراکز مافوق سری خود این کشور نیز مورد حملات وسیع قرارگرفته است؛ حمله به تأسیسات آبی فلسطین اشغالی در آبان ماه گذشته که صهیونیست‌ها مدت‌ها ادعا داشتند این تأسیسات به لحاظ فیزیکی و ایمنی از کیفیت بالایی برخوردارند و همتراز با مسائل دفاع ـ نظا‌می‌بوده، سرمایه‌گذاری زیادی روی زیرساخت‌های تأمین آب شیرین و تصفیه آب کان شده است و افزایش میزان کلر موجود در آب و از کار انداختن پمپ‌های آب و نیز یورش هکرها به تأسیسات برق صهیونیست‌ها و نیز حمله هفته پیش به زیرساخت‌های دولتی و امنیتی ایالات متحده از این دسته‌اند.

انتقام‌جویان

خرداد ماه 99 وب‌سایت «هزاران شهروند» شرکت و سازمان‌ «اسرائیلی» هدف یک حمله سایبری مؤثر قرار گرفتند و کاربران به‌جای صفحه اصلی، ویدیوی «نابودی شهرهای اسرا‌ئیل» را مشاهده کردند. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در این‌باره نوشت، شرکت «یوپرس» در بیانیه‌ای اعلام کرده، این حمله کار هکرهای ایرانی بود.

تیرماه سال 99 نیز گروهی با نام «انتقامجویان سایبری» جزئیات یک «حمله بزرگ سایبری به زیرساخت‌های برق اسرائیل» را هم‌زمان با ساعت شهادت سرداران بزرگ مقاومت اسلامی شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، منتشر کرد. در فیلمی که توسط این گروه منتشر شده، رسما مسئولیت حمله بزرگ سایبری به زیرساخت‌های برق ۱۶ شهر رژیم صهیونیستی از جمله تل‌آویو و حیفا برعهده گرفته شده است. این گروه اعلام کرده در این عملیات بزرگ و پیچیده سایبری موفق شده برق بسیاری از شهرهای سرزمین‌های اشغالی را مورد حملات دقیق سایبری قرار‌داده و بسیاری از مناطق این ۱۶ شهر را دچار قطعی برق کند. در اردیبهشت همان سال نیز بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی در جریان یک حمله سایبری دیگر شش تأسیسات آبی صهیونیست‌ها مورد حمله هکرها قرار گرفت و اختلالات جدی در عملکرد پمپاژ آب ایجاد شد. صهیونیست‌ها اینجا نیز اعلام کردند، ایران پشت پرده این حملات سایبری قرار دارد.

«ناداو پادان»، یک مسئول ارشد امنیت شبکه در سرزمین‌های اشغالی نیز یک بار در آبان سال ۹۶ گفته بود ارتش این کشور روزانه با هزاران حمله سایبری روبروست که بسیاری از آن‌ها توسط ایران صورت می‌گیرد. یک گزارش جدید مرکز تحقیقات امنیت داخلی این رژیم نیز نشان داده که سامانه سایبری ایران قابل شناسایی نیست اما می‌توان تأکید کرد توان سایبری سپاه پاسداران ایران بسیار بالا و خطرناک بوده و ایران را می‌توان از کشورهای جدا پیشرفته در این زمینه دانست که توانسته ویروس‌های هجومی خود را برای متوقف کردن تأسیسات اسرائیل تقویت کند و ارتقا دهد.

حمله بزرگ

اما بامداد دیروز بار دیگر اشغالگران فلسطین مورد حمله سایبری عجیب و دقیقی قرار گرفتند که این رژیم را در خاموشی بزرگی فرو برد. منابع خبری بامداد روز جمعه از «قطع گسترده برق در مناطق وسیعی» در سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. منابع صهیونیستی مدعی شده‌اند هیچگونه اختلالی برای این قطعی گسترده اعلام نشده است! اما خبرهای زیادی منتشر شده که قدس اشغالی، تل‌آویو، اشدود، اور عکیفا، حیفا، نتانیا، رحوفوت و برخی از شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه از جمله مناطقی بوده‌اند که برق آن‌ها قطع شد. در حالی که سایت شرکت برق رژیم صهیونیستی نیز از دسترس خارج شده برخی منابع خبری اعلام کردند این قطعی گسترده برق به دلیل حمله سایبری به شبکه برق رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

پایگاه خبری فلسطین الیوم هم گزارش داده «قطعی برق با این حجم گسترده باید ناشی از حادثه بسیار بزرگی باشد». در پی این قطعی برق، حتی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در مناطق گسترده‌ای در فلسطین اشغالی از کار افتادند. خط ارتباط اضطراری نیز در سرزمین‌های اشغالی کاملا قطع شد. رادیو رژیم صهیونیستی مدعی شده قطعی برق به دلیل بروز اختلال در سامانه تولید برق بوده به همین دلیل اداره برق مجبور به قطع توزیع برق به مناطق گسترده‌ای کرده تا مانع از فروپاشی گسترده‌تر شبکه برق شود!

پس‌لرزه‌های حمله بزرگ سایبری

پس‌لرزه‌های حمله بزرگ سایبری به نهادهای مهم و حساس دولتی آمریکا همچنان ادامه دارد. مشاور امنیت ملی آمریکا سفر خود را به اروپا و غرب آسیا، نیمه‌کاره رها کرده است. آسوشیتدپرس نیز در گزارشی نوشت، این حملات تکان دهنده بوده و احتمالا، اسرار بزرگ هسته‌ای و نظامی آمریکا فاش شده است.

یکشنبه بود که رویترز طی گزارشی، از کشف یک حمله سایبری گسترده به وزارت خزانه داری آمریکا و چند نهاد و سازمان مهم دیگر این کشور خبر داد. منابع دیگری نیز اعلام کردند، حمله هکری به اداره ملی مخابرات و اطلاعات آمریکا و برنامه «آفیس ۳۶۵» شرکت مایکروسافت صورت گرفته است. روز دوشنبه نیز خبر رسید که وزارت امنیت داخلی، پنتاگون، وزارت امور خارجه آمریکا و انستیتوی ملی سلامت این کشور، هک شده‌اند. برخی رسانه ها نوشتند که این حمله، بزرگ‌ترین حمله سایبری به نهادهای آمریکا طی پنج سال گذشته بوده است. به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، این عملیات سایبری از اوایل ماه مارس (اسفند۹۸) شروع و تازه برملا شده است. «آسوشیتدپرس» دیروز در گزارش دیگری، از ابعاد دیگری از این حمله سایبری بزرگ خبر داده و نوشت: «برخی از محرمانه‌ترین اسرار آمریکا ممکن است در یک عملیات منظم و چند ماهه که هکرهای نخبه دولت روسیه مقصر آن قلمداد می‌شوند، به سرقت رفته باشد. احتمالات درباره آنچه ممکن است به سرقت رفته باشد، تکان‌دهنده است.»

این خبرگزاری نوشته است:«آیا ممکن است هکرها به اسرار هسته‌ای دست یافته باشند؟ اطلاعات واکسن کرونا چطور؟ نقشه راه سامانه‌های تسلیحاتی نسل بعدی؟ شاید چندین هفته یا چندین ماه زمان نیاز باشد که کارشناسان حوزه دیجیتال و دولت آمریکا و شبکه‌های صنعتی خصوصی به پاسخ هایی دست یابند. کارشناسان می‌گویند، این هکرها کاملا در پوشاندن رد پای خودشان استاد هستند و برخی از سرقت‌های آن‌ها ممکن است هرگز شناسایی نشود». این گزارش می‌افزاید: آنچه واضح به نظر می‌رسد این است که این کمپین که به گفته کارشناسان امنیت سایبری تاکتیک‌ها و فنون آژانس اطلاعاتی خارجی روسیه را به نمایش می‌گذارد، در فهرست قدرتمندترین موارد در تاریخچه جاسوسی سایبری قرار خواهد گرفت.آژانس‌های دولتی آمریکا از جمله وزارت خزانه‌داری و تجارت، جزو ده ها هدف با ارزش بالا در بخش دولتی و خصوصی آمریکا بودند که مشخص شد از ماه مارس (اسفند ۹۸) از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزار تجاری به هزاران شرکت و سازمان دولتی در سراسر جهان تحت نفوذ قرار گرفته‌اند.»

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: