کد خبر: ۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
پپ
صفحه نخست » کنز

شبهه

انقلاب نتيجه ناآگاهى بود.

جنگ نتيجه انقلاب بود

عقب‌ماندگی نتيجه جنگ بود.

تحريم نتيجه عقب‌ماندگى شد

و اختلاس و دزدى نتيجه تحريم.

فقر و فلاكت اقتصادى و فرهنگى نتيجه اختلاس‌ها؛

ايمان و خرافات نتيجه فقر

و ناآگاهى نتيجه خرافات است.

اين چرخه ٤٠ سال كابوسی است كه با ناآگاهى شكل گرفت و هنوز هم با ناآگاهى ادامه دارد...

پاسخ شبهه

ناآگاه دانستن توده‌های عظیم ملت در سرتاسر ایران در سال 57، توهینی است که هیچ وطن‌پرست منصفی آن را در حق هم‌وطنان خود روا نمی‌دارد. این ادعا بدون هرگونه دلیل و مستند است و تنها جواب آن این است که «کافر همه را به کیش خود پندارد.»

قبل از انقلاب که آگاهی موج می‌زد هم با همین عراق جنگ داشتیم. قبل انقلاب هم البته برای جلوگیری از جنگ، بحرین را بدون حتی نظرسنجی از مردم بحرین، دودستی از خاک ایران جدا کردیم. گویا در کویت هم که مورد تهاجم صدام قرار گرفت، انقلابی صورت گرفته و ما خبر نداشتیم.

جنگ همیشه با آسیب‌های انسانی و اجتماعی همراه است و قابل انکار نیست. اما اولا جاه‌طلبی مجنونی به نام صدام که به تحریک استکبار جنگ‌افروزی می‌کند، چه ربطی به انقلاب دارد؟ ثانیا جنگ مانند هر چالش دیگری می تواند موجب بالندگی فردی و اجتماعی گردد. ایران از نظر قدرت ساخت تجهیزات نظامی در قبل و بعد جنگ اصلا قابل مقایسه نیست. تجربه‌های میدانی و مدیریت بحران از تجارب دیگری است که ملت ایران در طول جنگ کسب نمود.

بین تحریم و عقب‌ماندگی هیچ ارتباطی وجود ندارد. هم‌اکنون ملت‌های عقب‌مانده‌ای وجود دارند که تحریم نیستند و کشور پیشرفته و قدرتمندی مانند روسیه تحریم می‌شود.

شبهه‌افکن درصدد است تا چنین القا نماید که تنها در ایران است که اختلاس و دزدی می‌شود. در حالی‌که حتی در پیشرفته‌ترین کشورها مانند خود آمریکا، اختلاس و دزدی زیادی صورت می‌گیرد که بخشی از آن رسما در مناظره‌های ریاست‌جمهوری سال گذشته آمریکا برملا شد.

یکی دیگر ازمغالطه‌های این شبهه، در کنار هم قرار دادن ایمان و خرافه است. در حالی‌که اولین دشمن خرافه ایمان واقعی است. نمونه‌های زیادی از تلاش پیشوایان دین و علما برای مبارزه با خرافه‌پرستی وجود دارد که ذکر آن مطلب را به درازا می‌کشاند.

اما آنچه مهم است، توهین به مستضفعان و اغنیاء در این بخش از شبهه است. مضاف بر اینکه رواج خرافه‌هایی مانند فال قهوه و... امروزه بیش از همه در بین مرفهین و ثروتمندان رواج دارد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: