کد خبر: ۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
پپ
صفحه نخست » هاج و واج


سعیده میرنظری

همه ما دوست داریم با برنج غذاهای خوشمزه‌ای مثل لوبیاپلو یا ته‌چین درست کنیم. اما چندین ترفند آشپزخانه‌ای دیگر به جز طبخ غذا است که با برنج می‌توان انجام داد؛ کارهایی مثل خشک کردن تلفن همراه بعد از افتادن در آب که اغلب مردم با آن آشنایی دارند. امروز، می‌خواهیم شما را با یک ترفند دیگر با برنج آشنا کنیم که به کمد لباس‌های شما مربوط است.

جاذب

اگر شنیده باشید که قرار دادن تلفن هوشمند در کیسه برنج آن را از مرگ حتمی در زمان افتادن در آب نجات می‌دهد، حتما این را هم می دانید که ایده خواباندن گوشی در برنج به این علت موفق است که برنج خشک خاصیت جذب رطوبت را دارد. این اطلاعات خوبی است که باید داشته باشید زیرا کمدها می‌توانند همیشه با رطوبت مشکل داشته باشند. ممکن است خانه شما کمی نمناک یا در منطقه‌ای مرطوب باشد یا حتی شاید زمانی که لباس‌هایتان هنوز به‌طور کامل خشک نشده‌اند آن‌ها را در کمد چیده باشید. رطوبتی که در لباس‌ها می‌ماند باعث می‌شود لباس بوی نا و کپک بگیرد که برای بدن هیچ‌کس اصلا خوب نیست. و البته، شاید دلتان بخواهد برای جلوگیری از کپک زدگی کمد، هر طور شده جلوی رطوبت را بگیرید. پس بهترین گزینه قرار دادن کمی برنج در کمد لباس‌هاست.

روغن اسانس

از آنجا که برنج رطوبت اتاق را جذب می‌کند می‌تواند به‌عنوان خوشبوکننده هم به کار رود. با افزودن چند قطره روغن اسانس مورد نظرتان به برنج باعث می‌شوید کمد شما بوی فوق‌العاده خوب و تازه‌ای بدهد. لازم نیست خوشبوکننده‌های گران‌قیمت بخرید یا اسانس‌های معطر آن‌چنانی. شما با این روش می‌توانید با قیمتی ارزان صاحب خوشبوکننده هوا شوید. بدین ترتیب، شما می‌توانید هر کاری را که دلتان خواهد انجام دهید تا یک رایحه خوب برای گوشه و کنار اتاق خود پیدا کنید. اما چگونه این خوشبوکننده را درست کنیم؟

برای تهیه خوشبوکننده به یک لیوان برنج (بهتر است برنج سفید باشد)، کمی اسانس خوشبوکننده، یک پیاله برای ریختن محتویات، یک تکه لباس و یک باند کشی نیاز دارید. برنج را با ۱۵ تا ۲۰ قطره روغن در پیاله بریزید. یک پارچه قابل تنفس (مانند یک تکه از تی‌شرت قدیمی‌تان) بردارید و از آن برای پوشاندن پیاله استفاده کنید. سپس، با یک باند کشی پارچه را ببندید. پیاله برنج را در جایی در کمد خود که دور از دسترس کودکان باشد قرار دهید. بعد از چند ماه، شما باید این خوشبوکننده خانگی را عوض کنید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: