کد خبر: ۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
پپ
صفحه نخست » هاج و واج

سعیده میرنظری

لباس‌های چروکیده یکی از آزاردهنده‌ترین چیزهای زندگی است؛ به‌خصوص اگر می‌خواهید خانه را ترک کنید و به مهمانی یا محل کار خود بروید. اما این چیزی نیست که بخواهید بابت آن نگران شوید.

حتی اگر شما موفق باشید که بلوز‌، پیراهن یا شلوار مورد علاقه خود را به‌درستی اتو کنید‌، نمی‌توانید جلوی چروک شدن آن را در هرجای دیگری بگیرید. اما نیازی به وحشت کردن نیست‌، زیرا ما یک ترفند جدید برای شما داریم که در زندگی شما بسیار مفید خواهد بود و باعث می‌شود لباس شما در عرض چند دقیقه دوباره صاف شود!

فقط چند تکه یخ!

برای آنکه با لباس شسته شده و پرچروکی مواجه نشوید،‌ چند تکه یخ در ماشین لباسشویی بگذارید تا چروک‌های سرسخت لباس خود را از بین ببرید. این ترفند ماشین لباسشویی خیلی راحت، کاربردی و کم‌خرج است! تمام آنچه نیاز دارید لباس‌های چروکیده شما، چهار تکه یخ و ماشین لباسشویی خشک‌کن است. خشک‌کن را روی گرم‌ترین حالت خود قرار دهید و چند مکعب یخ را داخل لگن ماشین به همراه لباس‌های چروکیده بیندازید. بگذارید خشک کن به مدت ۱۵ دقیقه کار کند. بخار حاصل از ذوب شدن تکه‌های یخ باعث می‌شود چروک لباس‌های شما به‌راحتی و به‌سرعت از بین بروند.

حمام بخار

چروک شدن لباس‌ها مختص زمان شستشوی آن‌ها نیست! زمانی که در مسافرت به سر می‌برید و لباس‌هایتان را از چمدان خارج می‌کنید، متوجه می‌شوید چروک شده‌اند، پس از آنکه آن را از داخل ساک خارج کردید روی یک رخت‌آویز آویزان کنید و بعد از دوش گرفتن آن را در معرض بخاری که در حمام به وجود آمده قرار دهید. در و پنجره‌های حمام را هنگام خارج شدن ببندید تا لباستان در معرض کامل بخارهای داخل حمام قرار گیرند.

از بخار کتری کمک بگیرید

یک راه‌حل آسان و ساده‌تر هم برای از بین بردن چروک لباس‌ها در سفر وجود دارد. اگر کتری که آب را سریع به جوش می‌آورد در دسترس دارید، این کار را انجام دهید! کتری را روشن کنید. زمانی که از آن بخار خارج شد، لباس چروک خود را در معرض آب بخار قرار دهید. این کار را با رعایت فاصله مناسب انجام دهید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: