کد خبر: ۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
پپ
صفحه نخست » یار مهربان


رمان «تسخیرشدگان» ماجرای دختری نوجوان است که در دهه 60 و بحبوحه حملات تروریستی سازمان مجاهدین زندگی می‌کند. این اثر با نگاهی داستانی و با زبانی ساده و روان، به حقایقی در رابطه با سازمان مجاهدین می‌پردازد که نسل جوان و نوجوان امروزه اطلاعات مبهم و ناقصی از آن دارند.

ماجرای اصلی از آنجایی شروع می‌شود که بهار، به‌واسطه یک نامه متوجه می‌شود برادرش عضو سازمان مجاهدین شده و برای نجات زندگی برادرش دست به اقداماتی می‌زند که باعث به خطر افتادن جان خودش می‌شود. موازی با این اتفاقات، به شبهات و تردیدهایی که درباره انقلاب و سازمان مجاهدین در ذهن بهار شکل گرفته، در طی داستان پاسخ داده می‌شود.

هرچند که مخاطب اصلی رمان نوجوانان هستند، ولی جنس دغدغه شخصیت اول داستان و ماجراهایی که در طی آن اتفاق می‌افتد، طیف مخاطبان را گسترش می‌دهد.

برشی از کتاب

دم در خانه که می‌رسم، تا زنگ را فشار می‌دهم، کسی آهسته صدایم می‌زند. با تعجب برمی‌گردم و محسن را می‌بینم که سرش را پایین انداخته و چند قدم با من فاصله دارد. دوروبرم را نگاه می‌کنم تا مطمئن شوم خبری از ملوک باجی خبرچین نیست. روزبه هم که بعید است این ساعت خانه باشد. نفسم را بیرون می‌دهم و با اخم نگاهی به محسن می‌اندازم. همان طور که لباس‌های گل‌وگشادش را وارسی می‌کنم، با بی‌حوصلگی می‌گویم:

ـ امری داشتین؟!

محسن که همچنان سرش را پایین انداخته، من‌من‌کنان می‌گوید:

ـ خوبین شما؟!

ابروهایم را بالا می‌اندازم و با حرص می‌گویم:

ـ شما دکترین؟!

محسن که معلوم است حسابی هول شده، سریع می‌گوید:

ـ من... من راستش با اخوی‌تون کار داشتم.

در حالی‌که از دستش حرصم گرفته، وسط حرفش می‌پرم و با لحن پرتمسخری می‌گویم:

ـ اخویم خونه نیست!

محسن نفس راحتی می‌کشد و کمی سرش را بالاتر می‌آورد:

ـ عه پس خونه نیستن؟ خب من یه وقت دیگه مزاحم می‌شم. فقط می‌گم بهار خانوم...

آب دهانش را قورت می‌دهد و می‌گوید:

ـ الان امنیت نیست تو این کوچه خیابونا. می‌رید مدرسه و میاید حواستون به خودتون هست دیگه؟!

شناسنامه

رمان تسخیرشدگان با موضوع سازمان مجاهدین خلق توسط مینا شائیلوزاده و به همت دفتر نشر معارف به نگارش درآمده است. این کتاب در ۲۰۴ صفحه و با قیمت 25 هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: