کد خبر: ۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
پپ
صفحه نخست » هاج و واج


سعیده میرنظری

تمیز کردن برخی از وسایل خانه، کار نسبتا سخت و زمان‌بر است. گاهی خرید شوینده‌های مختلف، امتحان کردن راه‌های متفاوت و... علاوه بر زمان‌بر بودن، خسته کننده و فرسایشی می‌شود. اما خیلی از وقت‌ها تمیز کردن وسایل خانگی با ابزار و مواد موجود در خانه راحت‌تر و سریع‌تر است. در این شماره ترفند، راهکارهای ساده‌ای برای تمیزی خانه به شما معرفی خواهیم کرد.

لکه‌های سخت

از بین بردن لکه‌های سرویس بهداشتی یکی از سخت‌ترین کارهاست، مخصوصا اگر مجبور به استفاده از شوینده‌های شیمیایی شویم. شوینده‌هایی که بوی آن ها آسیبی جدی به ریه وارد می‌کند. بهتر است از پودر شربت فوری با طعم لیموئی یا پرتقالی برای از بین بردن لکه‌های توالت بهره بگیرید. یک بسته از این پودرها را درون کاسه توالت و یا روشور و یا وان حمام ریخته و با فرچه لکه‌ها را تمیز کنید. اسید سیتریک موجود در این پودرها موجب از بین رفتن بافت لکه‌ها و حل شدن آن‌ها می‌شود. همچنین بوی لیموئی یا پرتقالی آن‌ها از بوی شوینده‌های شیمیایی بهتر است.

فیلتر ماشین ظرفشویی

در زیر بخش آبپاش ماشین ظرفشویی، بخش جداشونده‌ای وجود دارد که احتمال گیر‌کردن آشغال ظروف درون آن زیاد است. برای پاک کردن این مواد ریز بهتر است از مسواک استفاده کنید و سپس آن را آب بکشید.

ماشین لباسشویی

روبالشتی‌های قدیمی‌تان را دور نیاندازید. پارچه‌ای از جنس نخ یا پشم که توان جذب گرد و خاک را دارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای زودن غبار از روی وسایل به شمار می‌رود. با استفاده از روبالشتی قدیمی و کاردک می‌توانید فضای داخلی لاستیک دور در ماشین لباسشویی را پاک کنید. همچنین می‌توانید از پودر شربت فوری برای از بین بردن آلودگی‌های درون ماشین لباسشوئی استفاده کنید. برای این منظور، یک چهارم پیمانه از این پودر را درون ماشین لباسشویی ریخته و بدون هیچ لباسی آن را روشن کنید تا یک دور کار کرده و همه آلودگی‌ها را از میان بردارد.

سینک ظرفشویی

معمولا تمیز کردن و از بین بردن جرم سینک ظرفشویی بعد از پاک‌کردن و شستن مرغ و گوشت کار سختی است. برای اینکه از شوینده‌های شیمیایی استفاده نکنید می‌توانید آن را با کمک گریپ‌فروت یا لیموترش و نمک تمیز کنید. برای این منظور، میوه را از وسط دو نیم کرده و درون پیاله‌ای از نمک فرو کنید. بافت زبر نمک در کنار اسید‌سیتریک موجود در گریپ‌فروت یا لیموترش به از بین رفتن لکه‌ها و چربی‌ها کمک می‌کنند.

رسوبات دوش حمام

سردوش حمام به دلیل مواد معدنی موجود در آب، خیلی زود رسوب می‌بندند. این روسوبات جلوی فشار آب را گرفته و موجب هدر رفت آب بیشتری می‌شود. برای از بین بردن رسوبات موجود روی دوش حمام، کافی است آن را به مدت ۱۵ دقیقه در سرکه بخوابانید. برای این منظور، یک سطل را از آب پر کرده و نصف پیمانه سرکه درون آن بریزید. دوش را درون این محلول فرو کرده و ۱۵ دقیقه استراحت دهید تا همه رسوبات و جرم‌ها از آن جدا شوند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: