کد خبر: ۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
پپ
هالیوودی‌های غیربهداشتی
صفحه نخست » ج مثل جوان

نیلوفر حاج‌قاضی

ممکن است شما هم حکایتی را که در ارتباط با ریشه پدید آمدن اصطلاح نارسیسیسم است شنیده باشید. اینکه جوان زیبایی در جنگل به آبگیری می‌رسد و خم می‌شود تا آب بنوشد. عکس خود را در آب می‌بیند و عاشق خود می‌شود و از شدت این غم که نمی‌تواند به عشق خود یعنی چهره انعکاس یافته خود در آب، برسد نه چیزی می‌خورد و نه می‌خوابد. و در آخر، سرش را روی چمن‌زار می‌گذارد و می‌میرد.

نارسیسیسم به معنای خودشیفتگی افراطی است. البته با پیشرفت روان‌شناسی در سال ۱۹۸۰میلادی این موضوع جای خود را میان راهنمای تشخیصی و آماریِ اختلالاتِ ذهنی «انجمن روان‌پزشکی آمریکا» باز کرد. طبق آخرین نسخه این راهنما، ویژگی اصلی خودشیفتگی، تکبر است و مربوط به جنس زن یا مرد نیست. افراد خودشیفته درباره موفقیت‌های خود اغراق می‌کنند، معتقدند که آدم‌های خاصی هستند و تنها افراد خاص می‌توانند درکشان کنند.
قطعا سبک زندگی و موقعیت فرد در زندگی اجتماعی هم نقش مهمی در تقویت خودشیفتگی‌اش ایجاد میکند. درست مثل موقعیت‌های ایجاد شده برای اکثر سلبریتی‌های داخلی و خارجی که خود را جدا از مردم می‌دانند و گاهی رفتار‌هایی عجیب و بعضا بسیار دور از فرهنگ رایج و حتی در ضدیت با آن، از خود بروز می‌دهند؛ سنت‌شکنی، پوش‌های غیرعادی، قانون‌گریزی و بی‌اخلاقی‌هایی که از برخی سلبریتی‌ها گزارش می‌شود از این دسته اند و هر از چندگاهی به لطف گسترش شبکه های اجتماعی در فضای مجازی، شاهد رفتار‌های ناپسندی از برخی سلبریتی‌ها هستیم که برای مدتی وجدان جمعی را آزرده خاطر می‌کنند. از توهین و تحقیر به ارزش‌های جامعه و فرهنگ گرفته تا زیرپاگذاشتن اخلاق انسانی .

بوهای نامطبوع

بوی بد دهان مشکلی رایج است که خیلی‌ها از آن رنج می‌برند و برای درمان یا رفع آن راه‌هایی را به کار می‌برند. براساس آمارهای برآورد شده، می‌توان گفت که از هر ۴ نفر در جامعه، یک نفر دچار بوی بد دهان است. با وجود اینکه بوی بد دهان می‌تواند به علت برخی بیماری‌‌های خاص نیز باشد، اما مهم‌ترین علت آن عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است. قصدمان از مطرح کردن این موضوع و نیز اشاره به نارسیسیسم، بررسی موضوعات روان‌شناسی یا دندان‌پزشکی نیست بلکه در صددیم به برخی معایب روحی روانی یا حتی فیزیکی و بیولوژیکی ستاره‌هایی بپردازیم که ممکن است از نظر خودشان یا برخی هواداران سینه چاکشان، تافته جدا بافته هستند و زندگی‌های لاکچری‌شان سبب شده همیشه تر وتازه دوش گرفته و کاملا خوشبو و معطر به نظر بیایند اما به اعتراف خودشان این گونه نیست.

جنیفر، کامرون، کریستین و دیگران

با وجودی که معمولا تصور می‌کنیم ستاره‌های فریبنده و سحرانگیزهالیوود کاملا بی‌نقص هستند اما واقعيت اين است که آن‌ها دقيقا مثل خود ما هستند، شاید کمی هم شلخته‌تر چون سرشان خیلی شلوغ است، فقط پولدارترند. ثروت آن‌ها سبب شده تا این ستاره‌ها توانایی داشتن خانه‌های زيبا، بهترين جراحان پلاستيک و مربی‌های شخصي گران‌قيمت را دارشته باشند ولي برخي از همین افراد مشهور همچنان با مشکل مشترک بسيار رايجی مثل هاليتوسيس دست به گريبان هستند.

ممکن است تصور اينکه ستاره مورد علاقه شما با هر بار صحبت کردن باعث رنجش و آزرده‌خاطر شدن همه اطرافيان خود شوند، برای شما غيرممکن باشد ولی اين حقيقتي است که برخي از چهره‌های مشهور به بوی آزاردهنده نفسشان معروف هستند.
آنچه از نظر می‌گذرانید نه گزارش‌های ما، بلکه شواهدی مستند از رسانه‌های خودشان است.

بريتني اسپيرز

متأسفانه، تنفس بدبوي بريتني اسپيرز ممکن است با رژيم موقت مضر او مرتبط باشد. طبق گزارش PopCrush اسپيرز در زمان حضور خود در برنامه «ايکس فاکتور» به‌عنوان داور اين مسابقه براي اطمينان از ظاهر مناسب خود جلوی دوربين متحمل رژيم بسيار سنگينی شده است. می‌پرسيد رژيم او چقدر سخت بوده است؟ به اندازه‌ای سخت که فقط 600 کالری در روز انرژي دريافت می‌کرده است. مصرف مقدار کمتر از 1000 کالری به‌طور مداوم بسيار خطرناک است و می‌تواند عواقب بسيار ناخوشايندی در پی داشته باشد که يک مورد از عواقب ذکر شده تنفس بدبو می‌باشد.
در واقع این خواننده احساس می‌کرده داشتن کمر باريک ارزش پذيرفتن اين عوارض را دارد غافل از اینکه اطرافيانش از عواقب اين کار رنج می‌برند. حتي منبعی به PopCrush گفته است که نفس او تنها 20 دقيقه پس از مسواک زدن نيز بسيار بدبو و آزاردهنده است.

آنجلينا جولي

آنجلينا جولي ممکن است يکی از مشهورترین زنان هاليوود باشد، اما ظاهرا بوی نفس اين بازيگر بسيار زننده است. برای به دست آوردن تصوری از اين قضيه لازم به ذکر است که يك‌بار شوهر سابق او برد پيت که در حال حاضر از او جدا شده است، به‌عنوان هديه روز ولنتاين به او قرص خوشبوکننده دهان هديه داده است. البته شوهرش گفته اين هديه نوعی شوخی بين آن‌ها بوده است. زيرا برد پيت مرتب به‌خاطر بوی بد نفس جولی سربه‌سر او می‌گذاشت.

کریستین استوارت

کریستین استوارت، بازیگر نه‌چندان خوشنام هالیوودی دیگری است که اتفاقا هم‌بازی شدنش با یک هنرپیشه ایرانی در فیلم کمپ ایکس - ری باعث ذوق‌زدگی برخی سینه چاکان هالیوود شد‌. این خانم اعتراف کرده زمان‌هایی که عصبی می‌شود، عرق می‌کند و بدنش بوی بدی به خود می‌گیرد. بدتر اینکه او به بهداشت شخصی خود اهمیت چندانی نمی‌دهد و از دئودورانت و عطرها نیز استفاده نمی‌کند. بنابراین خیلی هم عجیب نیست که او بوی خوشی ندهد.

اما استون

اگرچه تاکنون ستاره های دیگر در مورد بوی بد بدن اما استون شکایتی نکرده‌اند اما او خودش اعتراف کرد که بدنش در موقعیت‌های گوناگون بوهای ناخوشایندی، مانند صدف پخته شده، به خود می‌گیرد.

کامرومی‌گیر

کامرون دیاز هم جزء ستاره‌هایی است که بوی خوشی نمی‌دهد به این دلیل که او یک لباس را چندین روز می‌پوشد، 20 سال است که از دئودورانت استفاده نمی‌کند و حتی دیده شده که همیشه روی لباس‌هایش لکه‌های غذا است.

جولیا رابرتز

کارکنان و بادیگاردهای جولیا رابرتز اعتراف کرده‌اند که این ستاره بوی خوبی نمی‌دهد، به این علت که او از حمام فراری است. در واقع او دوست دارد که در مصرف آب صرفه‌جویی کند اما این حداقل به صلاح اطرافیانش نیست.

رابرت پتینسون

رابرت پتینسون خودش گفت «من آن‌قدر حمام نمی‌روم تا نتوانم دیگر بوی بد تنم را تحمل کنم«.

جانی دپ

اگرچه خود جانی دپ اعتقاد دارد که بهداشت را رعایت می‌کند اما دیگران گفته‌اند که او از حمام بیزار است طوری که هر چند روز یک بار تنش را می‌شوید. حالا اینکه این مرد که با فیلم «دزدان دریایی کارائیب» به شهرت رسید با همسرش چه کتک‌کاری‌هایی داشتند و با سر و صورت زخمی و خون‌آلود در دادگاه خانواده حاضر می‌شوند کاری نداریم.

بریتنی اسپیرز

یکی از خدمه‌های بریتنی اسپیرز گفت که از تخت‌خواب او تیکه‌های برگر، کوکی و سیب‌زمینی سرخ‌کرده پیدا می کند. یکی از بادیگاردهای او نیز اعتراف کرد که گاهی آن‌قدر تن او بو می‌دهد که مجبور است دماغش را بگیرد. او نه دوش می‌گیرد، نه مسواک می‌زند و نه از دئودورانت استفاده می‌کند، خودتان عمق فاجعه را حدس بزنید.

حالا من چی میگم

می‌دونید؟ غیر از تمام آنچه گفته شد و اتفاقا مربوط به خصوصی‌ترین موضوعات شخصی زندگی این افراد بود ،دیگر چه برداشتی می توان کرد؟
* اینکه اخلاق‌مداری در جوامع غربی معنی ندارد. مردم ما کمتر سراغ این خصوصیات یا عیب‌های شخصی افراد می‌روند و اگر هم متوجه بوی بد دهان یا بدن یک فرد حتی یک سلبریتی1 که دل خوشی ازشان ندارند، بشوند کمتر ان را علنی می‌کنند. حالا فکرش را بکنید رسانه‌های یک جامعه که قرار است پیام‌آور اخلاق و ارزش‌مداری باشند با انعکاس چه اخبار خاله‌زنکی و بی‌فایده‌ای پول درمی‌آورند و مشهور می‌شوند.

* دوم اینکه اگر این موضوعات، دم‌دستی به نظر می‌رسند اما بد نیست بدانیم این افراد از لحاظ رتبه و حتی جایگاه اجتماعی ممکن است بسیار پایین‌تر از افراد تحصیل‌کرده جامعه باشند اما حباب شهرت آن‌ها را این‌طور پرزرق‌وبرق ودرخشان کرده است پس تافته جدا بافته نیستند.

* سوم اینکه فراموش نکنیم استعمال افراطی قهوه، سیگار و مشروبات الکلی که در غرب پدیده‌ای عادی است وضعیت دهان و دندان و بدن این افراد را با سایر مردمی که سراغ این مواد نمی‌روند متفاوت می‌کند.

*یادمه تا مدت‌ها خیلی‌ها تصور می‌کردند کلا غربی‌ها خیلی سوسول و کلاس‌بالا تشریف دارند. مثلا سر صبحانه شیر می‌خورند و مرتب هر شب و هر صبح دوش می‌گیرند. در حالی‌که بروز و ظهور دهکده جهانی و تقویت و تسریع ارتباطات فرامرزی چهره جدیدی از جوامع غربی پیش روی همه گشود و فهمیدیم آنچه در فیلم‌هایشان به ما نشان می‌دادند، چهره بزک شده این کشورها بود. ضمن اینکه فهمیدیم علت دوش گرفتنشان نظافت نیست و فرار از بوی گند همگانی است. خلاف ادب، گلاب به روتون چون تو فرهنگشان پدیده‌ای به نام طهارت بعد از دستشویی ندارند مرتب دوش می‌گیرند که بوی بدشان عالم را برندارد و خب اینکه این سلبریتی‌ها هم به‌خاطر مشغله زیاد نمی‌توانند دوش بگیرند یا آن‌قدر خودشیفته هستند که بوی خودشان را عود و عنبر می‌دانند و دیگران، به‌خصوص هواداران مسخ شده‌شان باید از آن لذت ببرند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: