کد خبر: ۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
پپ
صفحه نخست » هاج و واج


سعیده میرنظری

جهاني که در آن زندگي ميکنيم پر از شگفتيهاي گوناگون است. از شگفتيهاي طبيعي گرفته تا شگفتيهايي که ساخته دست بشر است. بعضيها کار عجيب و غريب ميکنند و بعضيها وسايل بهتآور ميسازند. برخي از اين ساختهها آسيب جدي به طبيعت يا زندگي عادي مردم ميزنند و برخي نيز براي خدمت به مردم و در جهت تأمين آسايش آنها به کار گرفته ميشوند. در اين شماره چند مورد از اين شگفتيهاي دنيا را معرفي خواهيم کرد.

بستنی‌های همیشگی

در ژاپن بستنی‌هایی تولید می‌شوند که آب نمی‌شوند. حتی اگر آن‌ها را در گرم‌ترین روزهای تابستان قرار دهیم و دانشمندان علت این موضوع را در پلی‌فنول موجود در توت‌فرنگی که به این بستنی‌ها اضافه شده است می‌دانند. این ماده می‌تواند از سرریز شدن روغن و آب در بستنی جلوگیری کنند.

صدای عجیب وغریب گربه‌ها

جالب است بدانید گربه‌ها از جمله موجوداتی هستند که در مقابل اتفاقات با تولید صدای خرخر واکنش نشان می‌دهند گربه‌ها نه‌تنها در زمان خوشحالی این صدا را در می‌آورند، بلکه می‌توانند هنگام جنگ یا گرسنگی نیز این صدا را از خود تولید کنند و حمایت یا تهدید را به گربه مقابل نشان دهند. فرکانس صدای خرخر گربه بین 50 تا 150 می‌باشد و گربه می‌تواند در مواقع مختلف خرخر کردن خود را تغییر دهد. این کار توسط گربه‌ها یکی از نشانه‌های سلامت جسمی آن‌ها می‌باشد و آن‌ها در هنگام دوره بهبودی از یک بیماری نیز این صدا را از خود تولید می‌کنند.

یک لنگه پا

فلامینگوها به‌خاطر آناتومی بدن غیرمتعادل از یکدیگر تفکیک داده می‌شوند و بدن آن‌ها بسیار بزرگ است. گردن آن‌ها بسیار دراز است و تمام این بدن روی یک پای نازک قرار گرفته است. این پرنده‌ها می‌توانند مدت زمان طولانی را به این حالت بایستند و تعادل خود را روی یک پا حفظ کنند. علت آن به دلیل ردوبدل کردن گرما می‌باشد و فلامینگوها معمولا گرمای بدن خود را بیش از بقیه پرندگان از دست می‌دهند و بنابراین ایستادن روی یک پا باعث می‌شود که احساس گرمای بیشتری داشته باشند زیرا گرما بین دو پا تقسیم نمی‌شود. از طرفی هیچ سختی هنگام انجام این کار به آن‌ها وارد نمی‌شود .

چای بنفش

چای سبز در کافی‌شاپ‌های جزایر آزور یک سفارش عجیب است! این چای‌ها در وهله اول سبز می‌باشند و کم‌کم به خاکستری می‌گرایند و بعد از مدت کوتاهی این چایی حالتی غلیظ پیدا می‌کند و کاملا بنفش می‌شود. از این موضوع تعجب نکنید. صاحبان این کافی‌شاپ‌ها قصد مسموم کردن شما را ندارند و علت آن به دلیل آب دریای خاص در این منطقه می‌باشد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: