کد خبر: ۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵
پپ
صفحه نخست » عطارباشی


مصرف بی‌رویه کندر در دوران بارداری باعث بیش‌فعالی کودکان خواهد شد. برخی از گیاهان مثل گل انگشتانه، تاتوره، خرزهره، کچوله و... بالقوه سمی هستند.

دکتر «سید کاظم کاظمینی» با بیان اینکه فصول چهارگانه از دیدگاه طب سنتی با فصول تقویمی متفاوت است، گفت: منظور از فصول چهارگانه شرایط آن فصل است به‌عنوان نمونه مزاج حاکم در زمستان به‌طور معمول سرد و ‌تر است، اما در زمان‌هایی که بارندگی نباشد، مزاج حاکم، سرد و خشک تلقی میشود.

وی در مورد توصیه‌های تغذیه‌ای برای فصول سرد سال براساس طب سنتی، خاطرنشان کرد: در زمستان برای افراد با مزاج سرد و تر، موادی با مزاج و ماهیت گرم از جمله کرفس، سیر، کلم، چغندر، گردو، ادویه گرم و نوشیدنی‌هایی با ماهیت گرم توصیه می‌شود.

این متخصص طب سنتی ایرانی با تأکید بر ضرورت مصرف آب به عنوان یکی از ضروریات بدن نیز تصریح کرد: با وجود ضرورت مصرف آب، استفاده از آن به صورت یخ و آب سرد در فصل زمستان توصیه نمی‌شود چراکه این اقدام می‌تواند باعث بر هم خوردن تعادل بدن شود.

متخصص طب سنتی ایران با اشاره به عوارض ناشی از مصرف بی‌رویه زیره اذعان کرد: مصرف طولانی‌مدت زیره که برای نفخ یا لاغری استفاده می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد لک در بدن شود.

وی با بیان اینکه مصرف بی‌رویه کندر در دوران بارداری باعث بیش‌فعالی کودکان خواهد شد، خاطرنشان کرد: برخی از گیاهان مثل گل‌انگشتانه، تاتوره، خرزهره، کچوله و... بالقوه سمی هستند.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه با بیان اینکه در مورد تداخلات دارویی باید به این نکته توجه کرد که تداخل این داروها می‌تواند باعث تشدید اثر یا کاهش اثر آن دارو شود، گفت: مصرف بی‌رویه رازیانه برای لاغری می‌تواند باعث عوارض شود؛ مثلا باعث افزایش جوش‌های پوستی خانم‌ها شده و یا مصرف آن در آقایان باعث کاهش میل جنسی می‌شود.

کاظمینی مصرف مداوم بیش از 2 هفته شوید را باعث ایجاد مشکلات بینایی عنوان کرد و افزود: گل‌گاوزبان که در اکثر خانه‌ها وجود دارد در بیماران با فشارخون بالا می‌تواند باعث تشدید آن شود.

وی مصرف مداوم برگ سنا که یک مسهل قوی است را باعث وابستگی روده‌ها به این دارو اعلام کرد و ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات در مورد مصرف بی‌رویه گیاهان دارویی عدم آشنایی با روش مصرف درست آن دارو است؛ مثلا اسفرزه را نباید آسیاب یا خرد کرد.

کاظمینی گفت: در مورد مصرف به دانه باید به این نکته توجه شود که لعاب آن مصرف شود و از مصرف خودسرانه آن خودداری شود.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: