کد خبر: ۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
پپ
صفحه نخست » ج مثل جوان

نگار حاجیان

- فرشته خانم !

- جانم آقا امیر؟

ناخودآگاه سرم به سمت صدا می‌چرخد. محبت در نگاهشان موج می‌زند. لبخندی دلنشین چاشنی کلامشان است ؛ آنچه می‌بینم سریالی عاشقانه نیست، خود خود زندگی است، زوجی که عشق را لابه‌لای روزمرگی‌ها گم نکرده‌اند. بیست سال از زندگی مشترکشان می‌گذرد ولی اگر کسی نداند فکر می‌کند همین تازگی‌ها شیرینی نامزدی را خورده‌اند .

معمولا درشروع همه زندگی‌ها ابراز عشق و علاقه به شکل مطلوبی بین زن و شوهر برقرار است ولی به اعتقاد بعضی از زوجین بعد از گذشت مدت زمانی، بروز و ظهور اختلاف نظرها، مشکلات ریز و درشت و فرازونشیب‌های زندگی مجالی برای عاشقانه‌ها نمی‌گذارد و این در حالی است که ابراز عشق زندگی را بیمه می‌کند، مشکلات را کم‌رنگ و مسیرهای سخت را هموار می‌کند .

مهم نیست که چند سال از ازدواجتان گذشته است، مهم این است که هرروز بیشتر از روز قبل به فکر بهبود روابطتتان باشید. مواردی را که باعث افزایش عشق و شادمانی می‌شوند شناسایی کنید و با به‌کارگیری آن‌ها کیفیت زندگی را بالا ببرید .

هیچ رابطه خوبی اتفاقی نیست بلکه معلول یک‌سری مهارت‌های آموختنی است. در ادامه چند راهکار ساده اما کاربردی را برای هرچه با نشاط تر شدن زندگی مرور می‌کنیم .

روزهای خاص را گرامی بدارید

در زندگی همه ما روزهای خاص و خاطره‌انگیز فراوانند. سالگرد عقد و ازدواج، تولد و... کافی است بی‌تفاوت از ازکنار این مناسبت‌ها نگذریم. یک جشن کوچک خانوادگی، چند عکس یادگاری و... حس سرزندگی را به تمام اعضای خانواده هدیه می‌کند.

* نامه‌ای با امضای عشق

هرچقدر که تکنولوژی پیشرفت کند وهرچقدر که قابلیت‌های نرم‌افزاری به گوشی‌های همراه اضافه شود بازهم هیچ‌چیز جای یک دست نوشته ساده را نمی‌گیرد. یک شعر عاشقانه، یک یادداشت کوتاه خیلی سریع‌تر و ساده‌تر از حرف زدن مشکلات را حل می‌کرده، دل‌ها را نسبت به هم نرم و منعطف می‌کند.

یار مهربان

همان طور که گوشی‌های همراهمان را شارژ می‌کنیم و نرم‌افزارهایش را به‌روزرسانی، خودمان هم نیاز به بازآموزی و تذکر داریم یکی از بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها کتاب‌هایی در زمینه ارتباط زوجین است همان‌هایی که اول ازدواج تهیه کردیم و خیلی هم به کار آمده اند را در دسترس قرار دهیم و هر از چند گاهی مراجعه‌ای داشته باشیم معمولا نکات خوبی را یادآوری می‌کنند .

گل برای گل

شاخه‌های رز قرمز، نرگس‌های لطیف بی‌خار فقط برای روزهای اول نامزدی نیست. گل‌فروشی‌های ثابت و سیار همیشه هستند این حس زیبایی‌شناسی ماست که تشخیص می‌دهد تأثیر یک شاخه گل برای همسر عزیز آن هم به‌طور غافل‌گیرانه به‌مراتب بیشتر از کادو‌های گران‌قیمت است .

استقبال و بدرقه

بچه‌ها که بزرگ می‌شوند مشکلات و مشغله‌هایشان هم بزرگ می‌شود این جمله را زیاد شنیده‌ایم. همین عبارت کلیشه‌ای عذر موجه یا بهتر بگویم عذر بدتر از گناه خیلی از زوج‌ها برای کمتر وقت گذاشتن با همدیگر است. استقبال از همسر به هنگام ورود با وجود همه مشغولیت‌ها و بدرقه و مشایعت همسر هنگام خروج از منزل موقعیت مناسبی است که نشان دهیم چقدر برای طرف مقابلمان اهمیت قائلیم .

ماه‌عسل

ماه عسل فقط یکبار نیست می توان هر ماه را ماه‌عسل کرد نیاز به سفرهای آن‌چنانی و هتل‌های گران قیمت نیست یک پیاده‌روی دونفره، صرف یک غذای ساده در بوستان محل شما را برای یک ماه شاید هم بیشتر تازه و باطراوت نگه می‌دارد.

منو خوب من صدا کن

حتما قرار نیست به سفر حج مشرف شده باشید تا همدیگر را با القاب احترام‌آمیز حاج‌خانم و حاج‌آقا صدا کنید. احترام و صمیمیت دو روی یک سکه‌اند به کار بردن اسم همسر با پسوند آقا، خانم، جان و عزیزم عادتی پسندیده است که هیچ‌وقت هم تکراری و خسته‌کننده نمی‌شود خیلی وقت‌ها هم مثل آب روی آتش عمل می‌کند .

سفره دوست

خانواده‌ای را می‌شناختم که تحت هر شرایطی مقید بودند که با هم و سر یک سفره غذا بخورند. در چنین خانواده‌ای قطعا میزان رضایت‌مندی از زندگی به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد. به‌ظاهر یک غذای ساده است ولی در حقیقت بهترین فرصت برای یک دورهمی خانوادگی است .

چه دوربین باشیم و چه نزدیک‌بین و حتی اگر چشم‌هایمان سالم سالم باشد و نیازی به عینک نداشته باشیم بازهم به یک عینک احتیاج است عینکی که از چشم‌هایمان جدایش نکنیم عینک عاشقی عینکی که خوبی‌ها را درشت و مشکلات را کوچک و ریز نشان می‌دهد از پشت شیشه این عینک همه‌چیز نورانی و شفاف است نه اینکه تفاوت نباشد، اختلاف نظر نباشد نه... همیشه بوده و هست. فقط انسان‌های عاشق اهل بزرگ‌نمایی نیستند... همین!

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: