کد خبر: ۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
پپ
صفحه نخست » پزشکی

سرماخوردگی علت مهم زمینه‌سازعفونت گوش میانی است و عوامل دیگری همچون بیماری‌های مادرزادی و شکاف کام هم می‌تواند فرد را مستعد این بیماری کند.

یک متخصص گوش و حلق و بینی، سرماخوردگی را از علت مهم زمینه‌سازعفونت گوش میانی دانست و گفت: عوامل دیگری همچون بیماری‌های مادرزادی و شکاف کام نیز می‌تواند فرد را مستعد این بیماری کند.

دکتر مجتبی فتحعلی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این بیماری بیشتر در کودکان و در فصل زمستان اتفاق می‌افتد، گفت: شکل تکامل نیافته گوش و اختلال در عملکرد شیپور استاش از مهم‌ترین علت‌های عفونت محسوب می‌شود با افزایش سن شیپور استاش تکامل یافته و مانع ورود باکتری‌ها، ویروس‌ها و ترشحات به گوش میانی می‌شود.

وی سرماخوردگی‌های باکتریال و ویروسی را از عوامل مهم زمینه‌ساز این بیماری دانست و تصریح کرد: عوامل دیگری همچون بیماری‌های مادرزادی و شکاف کام هم می‌تواند فرد را مستعد این بیماری کند.

دکتر فتحعلی در خصوص علائم این بیماری اذعان کرد: درد گوش، مالیدن یا کشیدن گوش، ترشح از گوش، کم‌شنوایی و اختلال تعادل از علائم شایع است. همچنین تب، بدخلقی، بی‌قراری، تحریک‌پذیری و ناخوشی هم به‌خصوص در کودکان کم سن و سال دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه این بیماری خودبه‌خود بهبود می‌یابد و نیاز به درمان خاصی ندارد، گفت:عفونت گوش میانی با استراحت کردن پس از 2 یا 3 روز خودبه‌خود خوب می‌شود اما گاهی به علت وجود باکتری‌ها داروهای خیلی ساده تجویز می‌شود. بنابراین بهتر است بیمار در هنگام مراجعه به پزشک برای گوش درد اصراری بر دریافت دارو نداشته باشند.

این متخصص گوش و حلق و بینی تأکید کرد: در صورت درمان ناقص، ترشحات در داخل گوش میانی باقی می‌ماند و نیاز به دارو و درمان مکرر و حتی به جراحی پیدا می‌کند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: