کد خبر: ۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
پپ
چند تعریف از دوستان خوب
صفحه نخست » ج مثل جوان



نیلوفر حاج قاضی

یار غار، رفیق شفیق، نفس، رفیق فابریک، همنشین گرمابه و گلستان، وکلی تعابیر دیگر تمام چیزی است که برای خطاب کردن موجودی به نام دوست به کار می‌رود. دوست خوب یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های زندگی است و به قول ارسطو، دو تا دوست خوب مثل یک روح در دو بدن هستند.

دوست خوب آب گوارایی است که تشنگی انسان را برطرف می‌کند. داشتن دوست و رفیق یا بی‌بهره بودن از آن در دوران کودکی روح را تازه می‌کند و بر شخصیت افراد در بزرگسالی اثر می‌گذارد. کودکان در دوستی‌هایشان می‌توانند مهارت‌هایی مانند اعتماد کردن و مورد اعتماد واقع شدن را بیاموزند.

حالا نگاهی به دور و بر خود بیندازید و دوستانتان را کمی بالا پایین کنید. مهم نیست چه تعداد دوست دارید مهم این است که کدام‌هایشان برای شما معیارهای یک دوست خوب و صمیمی را دارند؟ یا به نظرتان کدام یک از دوستی‌هایی که تا به الان برقرار کرده‌اید تا آخر عمر دوام خواهند داشت؟ فکر می‌کنید یک دوست خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا همیشه دوست‌ شما باقی بماند؟ اگرچه مطلب بالا یکی از همان مطالب کلیشه‌ای‌ است که معمولا در سایت‌های جوان‌پسند به وفور موجود است و ممکن است از کنارش راحت رد شوم اما این بار انگار تلنگری بود تا عمیق‌تر به دوستی‌های دور و برم فکر کنم. می‌خواهم قضاوت‌هایم در مورد دوستان را در معرض نگاه شما قرار دهم.

کتایون؛ آرام بخش

چند وقت پیش از طرف اداره‌ای که فرم استخدامش را پر کرده بودم پیام دادند که برای مصاحبه بروم خدمتشان. ولی از پس مصاحبه و رزومه خوب بر نیامدم و حسابی از دست خودم دلگیر شدم. خیلی از ما هر وقت زندگی به کام‌مان نباشد، عادت داریم خودمان را سرزنش کنیم. منم درست همچین حالی داشتم. اما یک تلفن کوچک به کتایون حال و هوایم را عوض کرد. می‌دونید؟ کتایون از اون آدم‌هاییه که فقط گوش سپردن به کلامش کلی امید رو به ته ته دل آدم روانه می‌کند. وقتی با کتایون خداحافظی کردم آسمان دنیای خاکستری‌ام، آبی شده بود.

همیشه همینطوره! در چنین شرایطی، یک دوست خوب می‌تواند نظر ما را درباره‌ خودمان تغییر بدهد. دوست خوب اگر احساس کند از خودمان بدمان می‌آید، سعی می‌کند به طریقی حال‌‌مان را خوب کند.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: