کد خبر: ۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
پپ
صفحه نخست » پزشکی

حجامت، گرفتن خون از افراد مبتلا به بيماری است كه بدون نظر پزشك خطرناك و بدون اثر درمانی است.

سيد ضياالدين لطيف‌زاده متخصص خون و سرطان با بيان اين مطلب به خبرنگار گروه پزشكی ايسنا گفت: حجامت در دهه‌های گذشته به‌دليل كمبود امكانات پزشكی برای درمان بيماری‌های قلبی و ريوی به‌كار می‌رفت.

وی افزود: حجامت در نزد پزشكان مترادف با فصد درمانی است كه خون اضافی را از رگ بيمار خارج می‌کنند .

اين متخصص خون گفت: بدن در نارسایی‌های ريوی به‌علت نبود اكسيژن باعث تحريك خون‌سازی در مغز استخوان می‌‌شود كه اين افزايش خون دارای مضراتی است كه می‌توان با فصد درمانی اين خون اضافه را از بدن خارج كرد.

به گفته دكتر لطيف‌زاده، ميزان سطح هموگلوبين خون 14 است كه با افزايش غلظت خون اين ميزان تا حدود 20 افزايش می‌‌يابد. افزایش ميزان خون در بيماري‌هایی همانند خون‌ريزی معده به دليل عدم خون‌رساني به بافت‌های ديگر بدن در سلامت بيمار مؤثر است ولي در بيماری‌های ريوی و قلبی بيمار را با مشكل مواجه می‌کند.

لطيف‌زاده با بيان اينكه فصد درماني برخلاف حجامت، آكادميك و علمي است، گفت: افزايش خون‌سازی در بدن دو علت عمده اوليه و ثانويه دارد كه دلايل اوليه خون‌سازی بيش از حد در مغز استخوان بدون داشتن زمينه قبلی بروز می‌كند كه اين دسته افراد در دسته‌ بيماران سرطانی و قابل درمان و دارای عوارض طولانی‌مدت هستند‌.

وی در رأس علل ثانويه افزايش خون بيماری‌های قلبی و ريوی دانست و افزود: پزشك با تشخيص اين دلايل با روش فصددرمانی خون را از رگ به مقدار ۳۵۰ تا ۷۵۰ سی‌سی خارج و وارد كيسه‌های حاوی مواد ضدانعقاد می‌كنند.

این متخصص خون، حجامت از طريق جراحت بر روی پوست در پشت افراد را بدون اثر درمانی توصيف كرد و اظهار داشت: شيوه‌های رايج حجامت بدون نظر پزشك در مكان‌های مختلف امكان ابتلا به بيماری‌های نظير هپاتيت و ايدز را افزايش می‌دهد و اين احساس بهبودی افراد بعد از حجامت ناشی از تلقين است نه درمان.

دكتر لطيف‌زاده با تأكيد بر فصددرمانی اظهار داشت: افراد برای درمان هر بيماری ناعلاج به مراكز حجامت بدون نظر پزشك رجوع نكنند و درمان بيماری‌های که طي آن خون از بدن خارج می‌‌شود، فقط از طريق فصددرمانی و تحت نظر پزشك و در مراكز معتبر پزشكی انجام شد .

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: