کد خبر: ۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
پپ
صفحه نخست » یار مهربان

تونل سوم اولین رمان فاطمه الیاسی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده و به بازار نشر عرضه خواهد شد.

این اثر که به بازنمایی مبارزات نیروهای انقلاب در سال ۵۷ پرداخته، بخشی از تلاش این نیروها برای مبارزه با رژیم شاه در کرمانشاه را پوشش می‌دهد.

«تونل سوم» یک رمان نوجوان خواندنی با درون مایه‌ بلوغ شخصیت و پر از خرده ماجراهای چذاب است. فاطمه الیاسی می‌کوشد در این رمان نوجوان به مقابله با تحریف تاریخ پهلوی پرداخته و نشان دهد چگونه این رژیم با خراب‌کاری‌های مختلف سعی در بدنام کردن نیروهای مبارز انقلاب داشته است. همچنین این رمان جزء آثار راه یافته به مرحله نهایی جشنواره داستان انقلاب می‌‌باشد.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم:
«دست کرد توی کیسه و یک نارنگی شل و وارفته درآورد. داشت پوستش را جدا میکرد که سروکله امین پیدا شد. سلام کرد و دستش را به سمت او دراز کرد. وحید پوست نارنگیها را ریخت روی زمین تا با او دست بدهد. امین خندهاش گرفت.
نزدیک گوش او گفت: «پوست نارنگی رو ریختی اعلاحضرت میل کنن؟»
وحید دستپاچه شد. برگشت و به پشت سرش نگاه کرد. زیر عکس شاه ایستاده بود و آشغالها را درست زیر پایه عکس ریخته بود. با عجله آنها را از روی زمین جمع کرد و ـ گفت: دعا کن اجنه ما رو ندیده باشن، وگرنه روزگار هر دومون سیاهه!
امین با حالت مسخره‌‏آمیزی خندید و گفت: «اجنه کجا بوده بابا؟ بچه شدی؟»
وحید پوست نارنگی‌ها را گذاشت توی جیبش و گفت:
ـ نشنیدی پسر اوس‌ممد رو اجنه بردن؟ گفته شاه خر کیه و تو تاریکی رفته کوچه. مادر بدبختش هرچی بهش گفته نرو، به گوشش نرفته. میگن تو تاریکی اجنه گرفتنش. الان سه شبه ازش خبری نیست!»

شناسنامه:

کتاب «تونل سوم»؛ به فاطمه الیاسی در قطع رقعی و در 172 صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند از طریق سایت nashreshahidkazemi.ir یا ارسال نام کتاب به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ تهیه نمایند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: