کد خبر: ۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری

فرنوش شهابی

قرص عصاره سبزیجات: ۲ عدد

فلفل ‌دلمه‌ای قرمز:5 عدد

چیلی قرمز:1 عدد

فیله گوجه‌فرنگی: ۵ عدد

پیاز خردکرده:2 عدد

سیر خردکرده:2 حبه

روغن زیتون: ۱ قاشق سوپ‌خوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

پودر مرزنجوش:به میزان لازم

آب: 1 لیتر

روش تهیه سوپ فلفل دلمه‌ای

فر را بادمای 200 درجه سانتی‌گراد یا 400 درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود.

برای شروع باید ابتدا فلفل‌ها را بشویید و به 4 قسمت تقسیم کنید. دانه‌های داخل آن را خارج کنید و الیاف سفید وسط آن را بیرون بیاورید. از سمت پوست، فلفل‌ها را روی سینی فر قرار دهید تا به مدت 10 تا 15 دقیقه در فر بمانند و برشته شوند. بعد از برشته شدن و خنک شدن فلفل‌ها آن‌ها را به مدت 5 دقیقه داخل کیسه‌های پلاستیکی قرار دهید و کیسه را ببندید. بعد از 5 دقیقه فلفل‌ها را از کیسه خارج کنید و پوست آن را به راحتی بگیرید.

در مرحله بعد تابه‌ای را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن زیتون داخل آن بریزید تا گرم شود. سپس فلفل چیلی را خرد کنید و در روغن تفت دهید. بعد از تفت دادن فلفل چیلی پیاز و سیر خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا پیازها طلایی رنگ شوند. بعد فیله گوجه‌فرنگی‌ها را اضافه کنید و همه مواد را به مدت 5 دقیقه با حرات ملایم تفت دهید. بعد از 5 دقیقه تفت این مواد فلفل دلمه‌ای های پوست گرفته شده را اضافه کنید و تفت کوچکی بدهید. حرارت را خاموش کنید تا سبزیجات تفت داده شده کمی خنک شوند. بعد آن‌ها را داخل دستگاه مخلوط‌کن یا غذاساز بریزد و مخلوط کنید تا مواد به‌صورت پوره شوند.

مخلوط پوره شده گوجه‌فرنگی و فلفل را در یک قابلمه بریزید و با یک لیتر آب و عصاره سبزیجات روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. و بعد 5 دقیقه با حرارت کم بجوشند و در آخر نمک، فلفل و پودر مرزنجوش را در سوپ بریزید و سوپتان را در ظرف مورد نظرتان بریزید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: