کد خبر: ۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
پپ
صفحه نخست » عطارباشی

گرفتگی مجرای هوایی و تنگی نفس می‌تواند موجب سرفه، تنفس دهانی و نهایتا التهاب تارهای صوتی شود که رعایت برخی تدابیر خود در رفع گرفتگی صدا مؤثر است.

بهادری همچنین توصیه کرد: این بیماران از مصرف غذاهای با طبع سرد مانند گوشت گوساله، سفیده تخم‌مرغ، ماست، شیر و میوه‌های ترش و داروهای گیاهی با طبع سرد مانند خاکشیر، زرشک، عناب، عرق کاسنی و عرق شاتره خودداری کنند.

وی بابیان اینکه تنگی نفس حالتی است که تنفس فرد از حالت عادی خارج‌شده و تند و سریع می‌شود، مانند کسی که تازه از دویدن ایستاده باشد، گفت: بسیاری از بیماری‌های ریوی ازجمله مشکلات انسدادی ریه و در رأس آن‌ها بیماری آسم، موجب نفس‌تنگی می‌شود.

وی بابیان اینکه اکثر سبزیجات دارای خواص آنتی‌اکسیدانی هستند، افزود:آنتی‌اکسیدان‌ها این قابلیت را دارند که با تحریک مواد اکسیدان تأثیر منفی آن‌ها را خنثی کنند. یکی از بیماری‌هایی که در طب سنتی و با مصرف داروهای سنتی به‌ خوبی قابل‌ کنترل است، بیماری آسم یا تنگی نفس و در اصطلاح طب سنتی، بیماری «ربو» است. استفاده از گیاه بابونه به‌صورت دم‌نوش و استنشاق بخار دم‌کرده بابونه، بسیار در باز شدن مجاری تنفسی و کاهش علائم آسم مؤثر است.

این متخصص طب سنتی گفت: انواع گوشت پرندگان و دل حیوانات حلال‌گوشت برای این بیماران بسیار مفید است. از سبزیجات مفید می‌توان به آویشن، نعناع، کرفس، شوید، چغندر، برگ ترب و کدوحلوایی اشاره کرد. همچنین خشکبارهایی مانند بادام شیرین، پسته، انجیر خشک و همچنین ادویه‌جاتی نظیر، زیره، سیاه‌دانه، دارچین، زعفران و زنجبیل برای بیماران مبتلابه تنگی نفس مفید است.

وی اضافه کرد: آب عسل از درد سینه می‌کاهد و سکنجبین عسلی خلط غلیظ را لطیف می‌کند. درهرحال آب عسل جزو بهترین پاک‌کننده‌ها و شوینده مجاری‌اند و اگر ورم مجاری باشد، مخصوصا در مبتلایان به آسم بهتر است آب عسل رقیق باشد و به‌اضافه زعفران تأثیر را بیشتر می‌کند.

بهادری همچنین خاطرنشان کرد: ترکیب سیر با شیر یکی از بهترین داروهای پاک‌کننده ریه و روده است؛ مصرف سیر کهنه از واکنش‌های التهابی و آلرژیک دستگاه تنفسی و برای پاک‌سازی سینه از اخلاط مضر نیز مفید است.

به گفته وی، گرفتگی مجرای هوایی و تنگی نفس می‌تواند موجب سرفه، تنفس دهانی و نهایتا التهاب تارهای صوتی شود که رعایت برخی تدابیر خود در رفع گرفتگی صدا مؤثر است.

وی به راه‌های رفع گرفتگی صدا ناشی از تنگی نفس اشاره کرد و گفت: مصرف گوشت‌هایی مانند گوشت خروس، کبک، قرقاول، گنجشک و مصرف قلب حیوانات حلال گوشت توصیه می شوند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: