کد خبر: ۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
پپ
صفحه نخست » عطارباشی

به‌طور کالی نسخه واحدی برای پیشگیری از ریزش مو و درمان آن نداریم. استفاده از اسپری گلاب با عرق مورد یکی از راهکار‌های مناسب در این زمینه است، همچنین عرق یونجه مصرف آن می‌توان به رویش مو کمک کند.

یک متخصص طب سنتی گفت: شوره سر به دلیل نوعی قارچ طبیعی تشکیل می‌شود که علت آن تضعیف سیستم ایمنی است و استرس می‌تواند سبب فعال شدن این قارچ شود. زمانی که داروی ضدقارچ برای درمان شوره ارائه می‌کنیم شوره از بین می‌رود ولی ممکن است به دلیل مختلفی از جمله درمان نشدن استرس مجدد ایجاد شود. بنابراین توجه به این مسئله حائز اهمیت است.

دکتر یارقلی با تأکید بر اینکه اگر بیمار اضطراب داشته باشد شوره سر آن درمان نمی‌شود یا سریع عود می‌کند، عنوان کرد: ‌در طب ایرانی راهکارهایی همچون مصرف شاه‌تره و خاکشیر و رب عناب توصیه می‌شود البته این مسئله برای همه یکسان نیست و باید منشأ را دریابیم.

این متخصص با بیان اینکه اگر فرد بیماری خاصی برای ریزش مو نداشت باید موارد دیگری در آن جهت علت‌یابی بررسی شود، گفت: زمانی که مغز سرد باشد می‌تواند سبب ریزش مو شود. سینوزیت مزمن نیز گاهی از دلایل ریزش مو است بنابراین به‌طور کالی نسخه واحدی برای پیشگیری از ریزش مو و درمان آن نداریم. استفاده از اسپری گلاب با عرق مورد یکی از راهکار‌های مناسب در این زمینه است، همچنین عرق یونجه مصرف آن می‌توان به رویش مو کمک کند، ولی به‌طورکلی همچون طب رایج باید علت مشکل را شناخت سپس به درمان اصلی پرداخت.

زمانی که فرد دچار بیماری پوستی یا قارچی باشد می‌تواند سبب ریزش مو شود. بنابراین باید ابتدا این مشکلش رفع شده، سپس اقدامات لازم را انجام داد. لذا تبلیغاتی که برخی افراد در مورد مصرف شامپو انجام می‌دهند در مورد درمان یا پیشگیری از ریزش مو را نباید باور کرد.

یارقلی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که ریزش مو ارثی باشد درمان چندانی نداشته، ولی می‌توان جلوی پیشرفت آن را گرفت. استرس، رژیم غذایی نادرست و برخی از بیماری‌ها همچون تیروئید می‌توان دلیل ریزش مو باشد که برای درمان ریزش مو ابتدا باید این بیماری‌ها را درمان و کنترل کرد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: