کد خبر: ۵۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
پپ
صفحه نخست » یار مهربان


قصه کربلا برش‌هایی از زندگانی امام‌حسین‌علیه‌السلام از آغاز تا پرواز، توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

«قصه کربلا» کاری متفاوت در حوزه داستان نویسی معاصر درباره واقعه عاشورا است که با گزینش وقایع تأثیرگذار از رویداد بزرگ تاریخ شیعه به روایت گوشه‌هایی از آن واقعه پرداخته است. قبل از پرداختن به ویژگی‌های این اثر عاشورایی یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که اصولا حادثه کربلا یکی از وقایع فراموش‌نشدنی تاریخ شیعه است که با گذشت قرن‌های متمادی هنوز هم تازگی دارد و هر شنونده‌ای را در هر گوشه‌ای از کره خاکی که باشد تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. در حادثه کربلا اتفاقات ناگواری به وقوع پیوست که هنوز هم بسیاری از مفسران تاریخی از تحلیل جامع آن عاجزند و هر بار فقط گوشه‌هایی از آن واقعه بزرگ بررسی و تجزیه و تحلیل می‌شود.

اندیشمندان و ارادتمندان آن حضرت در طول سال‌های متمادی که از وقوع آن واقعه دردناک می‌گذرد، همواره کوشیده‌اند محملی بیابند که پیام آن حادثه عظیم را به ساده‌ترین زبان ممکن به گوش شنوندگان در اعصار مختلف برسانند. در این میان، تألیف کتاب‌هایی با موضوع عاشورا و رویدادهای پیرامونی آن که بتواند با مخاطبان عصر خود ارتباط تنگاتنگی برقرار کند، از جمله دغدغه‌های اصلی نویسندگان هر عصری بوده که خوشبختانه تابه‌حال در این زمینه کتاب‌های متعددی تألیف و به چاپ رسیده است.

ماجرای کربلا بیشتر به یک قصه شبیه است. قصه‌ای که واقعی ست اما باورکردنی نیست و ای کاش این فقط این یک قصه بود.

برشی از کتاب:

حسین همیشه پیش روی بقیه بود نه پشت سرشان، همیشه پناهگاه دیگران بود نه درپناهشان؛ همان طور كه شایسته

امام است.

در كربلا هر كدام از یارانش كه می‌افتادند و هنوز صدایشان

درمی‌آمد، حسین را صدا می‌زدند و دوست داشتند سرشان را بگذارند

روی پای كسی كه همیشه در همه‌چیز ازشان جلو بوده.

خودش اما چه كسی را باید صدا می‌زد وقتی روی زمین افتاده بود:

خدایا راضی‌ام به رضایت و تسلیمم به قضایت، معبودی جز

تو نیست...

و شاید حضرت حق در جواب زمزمه‌های حسین جواب

می‌داده: (( وَاصْطنَعَتكُ لنِفَسِی)) یا می‌گفته بیا...

«ارْجِعِی إِلَی رَبِّكِ راَضِیةَ مرَضْیةًّ»

شناسنامه:

کتاب «قصه کربلا»؛ برش هایی از زندگانی امام‌حسین‌علیه‌السلام از آغاز تا پرواز به قلم مهدی قزلی (نویسنده کتاب تقریظ‌شده پنجره‌های تشنه) در قطع رقعی و 192 صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه این کتب می‌توانند از طریق سایت nashreshahidkazemi.ir یا ارسال نام کتاب به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ اقدام و کتاب در قالب طرح تابستانه با تخفیف 30 درصد تهیه نمایند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: