کد خبر: ۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
پپ
صفحه نخست » عطارباشی


برای تسکین درد گردن در آرتروز این ناحیه بهتر است از ماساژ که سبب خون‌رسانی می‌شود استفاده کرد و تا حد ممکن از حرکت گردن برای کاهش ساییدگی غضروف، پرهیز کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفتگو؛ دکتر عباس معصوم‌زاده با بیان اینکه طب سنتی و مدرن تفاوتی ندارند، گفت: موضوع اصلی رشته طب یافتن تشخیص و درمان بیماری‌هاست، بنابراین این دو رشته هیچ تقابلی باهم ندارند و حتی مکمل یکدیگرند.
معصوم‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره تسکین درد دیسک گردن توضیح داد: توصیه می‌شود در شرایط فعلی که بیماری کرونا سبب ازدحام در بیمارستان‌ها شده است کمتر برای درمان آرتروز به پزشک مراجعه شود. بنابراین برای تسکین درد بهتر است از ماساژ که سبب خون‌رسانی می‌شود استفاده کرد و تا حد ممکن از حرکت گردن برای کاهش ساییدگی غضروف، پرهیز کرد. به این منظور استفاده از گردن بند طبی و ثابت کردن آن با فیکساتور بهترین راه برای حفاظت غضروف‌هاست.
این متخصص طب سنتی در بخش دیگری از برنامه «چشم و چراغ» رادیو گفتگو، به مشکلات بزرگ شدن پروستات در سالمندان اشاره کرد و گفت: معمولا این بیماران با وجود آنکه آب و مایعات کمتری می‌نوشند، در شب حجم بالاتری از ادرار را دفع می‌کنند چون در هنگام روز پروستات مانند یه وزنه سنگین بر مثانه فشار می‌آورد و مانع تخلیه ادرار آن‌ها می‌شود و شب هنگام که این افراد دراز می‌کشند و فشار بر مثانه کاهش می‌یابد تمام ادرار ذخیره شده در روز از مجازی ادراری به مثانه و سپسس تخلیه می‌شود. از این‌رو توصیه می‌شود این افراد در طول روز چندین مرتبه دراز بکشند.
وی به توصیه‌های طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اشاره و عنوان کرد: مقابله با ویروس با افزایش قوای ایمنی بدن میسر است. از آنجایی که واکسن و دارو برای این بیماری تولید نشده است اهمیت پیشگیری را ثابت می‌کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: موادی که طبیعت گرم دارند سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و در دفاع بدن بسیار تأثیرگذار است. بهارنارنج به دلیل آنکه در فصل بهار به وفور یافت می‌شود برای افزایش قوای ایمنی بدن بسیار خوب است.
معصوم‌زاده در پایان مصاحبه با رادیو گفتگو تاکید کرد: کاهش استرس با خبرگی هیجانی که در سالمندان بیشتر از جوانان است، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: