کد خبر: ۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
پپ
صفحه نخست » کنز


ﻣﻮسی ﺩﺭﯾﺎ ﺭﺍ ﺷﮑﺎﻓﺖ، ﻣﺴﻴﺢ ﻣﺮﺩﻩ ﺭﺍ ﺯﻧﺪﻩ ﻛﺮﺩ، ﻣﺤﻤﺪ ﻣﺎﻩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻭﺳﻂ ﻧﺼﻒ ﻛﺮﺩ... ﻣﻌﺠﺰﻩ‌ﻫﺎﯾﯽ ﻛﻪ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﺑﻪ مردان خدا ﺷﻨﯿﺪﻩﺍﯾﻢ! ﺍﯾن‌ها ﭼﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﭼﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﻭ ﭼﻪ ﺩﺭ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻫﻴﭻ ﺑﺸﺮﯼ ﺍﺛﺮ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ... ﺩﺍﻭینچی، ﮔﺎﻟﻴله، ﺁﻳﺰﺍﻙ ﻧﻴوتن، ﺍﺩﻳﺴون، ﮔﺮﺍﻫام بل، زکریای رازی، ابوعلی سینا، خوارزمی کشفیات... اختراعات... و ﺍﺛﺮﻫﺎیی ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺑﺠﺎﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﯿﺎتشاﻥ ﻣؤﺛﺮ ﺑﻮﺩ و ﻫﻢ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﺄﺛﻴﺮﮔﺬﺍﺭ ﻭ به‌طوﺭ ﯾﻘﯿﻦ ﻗﺮن‌ها ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺎ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﻣؤﺛﺮ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ... ﻇﺎﻫﺮا ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﺮﺩﺍﻧﺶ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻣﻌﺠﺰﺍﺗش.

پاسخ شبهه:

کارکرد معجزه و لزوم وجود معجزه چه بوده است؟

معجزه انبیا تنها برای زمانی بوده است که برخی از انسان‌ها در برابر کلام انبیا مقاومت می‌کردند و برای اثبات ادعاهایشان درخواست عملی را می‌کردند که در توان مردم عادی نباشد.

بنابراین انبیا برای اثبات ادعاهایشان از جانب خدا اعمالی انجام می‌دادند که بقیه از انجام آن عمل عاجز بودند که ما آن را معجزه می‌نامیم.که این معجزه در تکمیل اهداف انبیا بودند. و این را باید بدانیم که ماهیت معجزات مهم نبوده، بلکه فقط راهکاری بوده در مقابل درخواست لجوج‌ترین مخالفان دعوت انبیا.

اما هدف اصلی انبیا، دعوت انسان‌ها به سوی سعادت دنیا و آخرت آن‌ها بوده با بهترین راهکارها.که هرکسی تابع بوده، سعادت هر دو دنیا نصیبش بوده.

انبیا و امامان در کنار ارایه راهکارهای رسیدن به سعادت اخروی، راهکارهایی هم در جهت رفاه دنیوی نیز ارائه کردند.همچون؛آغاز استفاده از علوم و تکنیک های کنونی از زمان ادریس نبی. از جمله استفاده از علم نجوم، اولین کسی بودند که نوشتن را ابداع کرده،و... و چه بسیار دستورات پزشکی از جانب امامان بیان شده، و چه بسیار دانشمندانی که با بهره‌گیری از علوم اسلامی پیشرو در علم بشری بودند. همچون؛ ابوعلی سینا، ابوریحان، زکریای رازی، جابربن‌حیان که از شاگردان امام‌صادق بوده.و چه بسیار دانشمندان غربی که با رجوع به کتب اسلامی و کتب دانشمندان اسلامی برای تحقیقات علمی خود کمک می‌گیرند.

و هیچ دینی اندازه اسلام به فراگیری علم تأکید نکرده و تحصیل علم را عبادت یاد کرده است.

اما نباید فراموش کرد دانشمندان علوم دنیوی فقط توانسته‌اند،یک بعد از زندگی بشر را ترقی دهند، اما اگر بشریت در مسیر انبیا قرار می‌گرفتند از همه ابعاد به کمال می‌رسیدند. همان‌ گونه که غرب فقط پیشرفت علمی‌اش محسوس است و بقیه ابعاد انسانی، نامحسوس!!!

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: