کد خبر: ۵۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
پپ
صفحه نخست » یار مهربان


سکوت شکسته؛ روایتی جذاب و واقعی از خاطرات یکی از فرمانده‌هان اطلاعات و شناسایی عملیات منحصربه‌فرد کربلای یک پس از سال‌ها سکوت توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود.

سالیان دفاع مقدس سرشار از خاطراتی است که هنوز در سینه‌ها مانده و ثبت و حتی نقل آن میسر نشده است. و شمار زیادی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند که هنوز لب به سخن نگشوده‌اند و خاطراتشان را در صندوقچه دل نگه داشته‌اند که اگر گوشه‌ای از آن خاطرات بیان شود کتاب‌های زیادی را در توصیف لحظات سلحشوری این دلاوران و قهرمانان ملی می‌توان به نگارش درآورد.

سکوت شکسته؛ روایتی است جذاب و خواندنی از خاطرات محمود پاک‌نژاد، فرمانده اطلاعات عملیات لشکر17 علی‌بن‌ابی‌طالب‌علیه‌السلام در 8 سال دفاع مقدس که تنها دلیلیش برای شکسن این سکوت لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب می‌باشد که فرمودند:

«رزمنده‌ای که خاطراتش را ثبت نکرده، مأموریتش پایان نیافته است...»

بخش‌هایی از کتاب

جاده فاو ـ ام القصر زیر فشار ارتش و گارد ریاست‌جمهوری عراق قرار داشتیم. آن‌ها با تمام وجود به صدام وفادار بودند و با همه توان خود می‌جنگیدند تا فاو را پس بگیرند. شعاری که راه انداخته و تکرار می‌کردند، این بود: «مهران مهریه فاو شد.» آن‌ها با این شعار، سعی داشتند برای صدام آبرو بخرند.

بچه‌های گشت و شناسایی به قاچاقچی‌هایی که درمنطقه بودند، مین‌های متحرک می‌گفتند. ظاهرشان شبیه مردم محلی بود، درحالی‌که حرفه‌ای بودند و در خرید و فروش اطلاعات و قاچاق اسلحه مهارت داشتند؛ رفیق دزد بودند و شریک قافله

داخل قایق، همراه با مصطفی کلهری زیر آتش خمپاره شصت منتظر خبر موفقیت گام دوم عملیات بودیم. آقا مصطفی خیلی آرام بود. در آن لحظه، شاید می‌دانست که طی روزهای آینده جنگ سختی در کنار رود دجله در پیش داریم.

شناسنامه کتاب

علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند از طریق سایت nashreshahidkazemi.ir یا ارسال نام «سکوت شکسته» به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با تخفیف ویژه و دستخط یادگاری نویسنده و راوی کتاب تهیه نمایند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: