کد خبر: ۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری


فرنوش شهابی

مواد لازم

آرد: 3پیمانه معدل 425

تخم‌مرغ: 1 عدد

خمیر مایه فوری: 1قاشق غذاخوری

شکر: 4 قاشق غذاخوری

نمک: 1 قاشق غذاخوری

روغن مایع: 6 قاشق غذاخوری

شیر ولرم: 1 پیمانه معادل 250 میلی‌لیتر

طرز تهیه

ابتدا شیر ولرم، خمیر مایه و یک غذاشق غذاخوری از شکر را در کاسه‌ای بریزید و مخلوط کنید، روی کاسه را با یک لایه سلفون بپوشانید و برای 10 دقیقه تا یک ربع کنار بگذارید تا کف کند.

بعد از سپری شدن زمان فوق روغن‌ مایع، تخم‌مرغ، نمک، باقی‌مانده شکر و مخلوط خمیر مایه را در یک کاسه بزرگ بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

در این مرحله آرد را در سه مرحله روی مواد الک کرده و هر بار مواد را هم بزنید، در آخرین مرحله اضافه کردن آرد مواد را با دست ورز دهید تا خمیر درست شود.

روی خمیر یک لایه سلفون بکشید و روی ظرف را هم با یک حوله بپوشانید و برای 1 ساعت کنار بگذارید تا خمیر ور آید. بعد از یک ساعت خمیر را روی یک سطح آرد پاشی شده قرار داده و روی آن کمی آرد بپاشید.

خمیر را با دست خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود، سپس خمیر را به دو قسمت مساوی برش زده و هر قسمت را با دست به شکل گلوله درآورید. در مرحله بعد روی یک سطح صاف کمی آرد بپاشید و یکی از خمیرها را روی آن قرار داده و با وردنه باز کنید. سینی فر را چرب کرده و خمیر را داخل آن قرار دهید و با دست خمیر را پهن کنید تا به شکل دلخواهتان برسد.

خمیر آماده شده را برای 15 تا 20 دقیقه کنار بگذارید تا استراحت کند، در این مرحله خمیر آماده است مخلفات پیتزا را روی آن بچینید و بپزید. می‌توانید باقی‌مانده خمیر را در یک کیسه فریزر قرار داده و در یخچال نگهداری کنید و یا فریز کرده و بعدا استفاده کنید. طرز تهیه این مدل خمیر پیتزا بسیار ساده است و کاربردهای زیادی دارد، می‌توانید با این خمیر نان درست کنید و یا برای درست کردن شیرینی‌های مختلف، پیراشکی و سمبوسه از آن استفاده کنید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: