کد خبر: ۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
پپ
صفحه نخست » عطارباشی


حمام کردن، پوشیدن لباس نرم ، حفظ آرامش، بوییدن عطرهای خوش‌بو، مصرف حلوا و شیربرنج، مغز بادام و فندق، کله‌پاچه و پرندگانی مثل مرغابی و کبک برای چاق شدن توصیه می‌شود.

به گزارش فارس، مهدی برهانی گفت: از دیدگاه طب سنتی هروقت بدن به لاغری گرایش پیدا کند یا به حد افراط چاق شود استعداد بیماری‌های شدید را پیدا می‌کند بنابراین باید از آن جلوگیری کرد.
وی با اشاره به اینکه افراد لاغر بیش از سایر افراد به بیماری‌های عفونی و تب‌دار مبتلا می‌شوند، ادامه داد: ناراحتی‌هایی مثل غم و غصه، بیداری و تحرک زیاد نیز در این افراد بیشتر دیده می‌شود.
برهانی علت‌های لاغری را از دیدگاه طب سنتی، کاهش خوردن غذا، سوء‌مزاج، انسداد در کبد و عروق روده، ورم طحال که باعث ضعیف شدن کبد می‌شود، انگل‌های روده‌ای و ورزش زیاد از حد و با سرعت زیاد عنوان کرد.
این متخصص طب سنتی گفت: اولین و مهم‌ترین درمان لاغری، برطرف کردن علتی است که باعث لاغری شده است. بنابراین برای افزایش وزن و جذب غذا، حمام رفتن‌های متوالی با مدت طولانی و شستن بدن با آب معتدل رو به گرم توصیه می‌شود.
برهانی ادامه داد: همچنین بعد از حمام استفاده از روغن‌های مرطوب‌کننده روی پوست مفید است. البته نه به مقدار زیاد چون افراط در مصرف آن بافت سطحی بدن را شل می‌کند.
وی گفت: لباس نرم پوشیدن، حفظ آرامش، بوییدن عطرهای خوشبو، دوری از غم و غصه و داشتن نشاط و خوشی از دیگر توصیه‌هایی است که برای چاق شدن به آن می‌توان اشاره کرد.
این متخصص طب سنتی در مورد مصرف خوراکی‌هایی که باعث چاقی می‌شوند گفت: یکی از دستورات غذایی این است که باقلای خرد شده و مغز تخم کدوی شیرین را نرم کوبیده و با آب انار شیرین و روغن بادام مخلوط شود.
وی تصریح کرد: همچنین می‌توان مقداری نخود را در شیر خیساند تا شیر را جذب کند و سپس این مقدار خشک شود و مقدار 80 گرم آن با برنج، جو، گندم و نان خشک هر کدام 40 گرم، مخلوط شده و در شیر مانند حریره تهیه شده و در روز میل شود.
برهانی افزود: برای رسیدن به وزن مناسب مصرف مغز بادام شیرین و فندق توصیه می‌شود. همچنین مصرف حلوا و شیر برنج برای چاق شدن مناسب، مفید است و می‌توان مصرف حلیم گندم و کله‌پاچه گوسفند را در هفته افزایش داد.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: