کد خبر: ۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
پپ
صفحه نخست » هاج و واج

سعیده میرنظری

جهاني که در آن زندگي ميکنيم پر از شگفتيهاي گوناگون است. از شگفتيهاي طبيعي گرفته تا شگفتيهايي که ساخته دست بشر است. بعضيها کار عجيب و غريب ميکنند و بعضيها وسايل بهتآور ميسازند. برخي از اين ساختهها آسيب جدي به طبيعت يا زندگي عادي مردم ميزنند و برخي نيز براي خدمت به مردم و در جهت تأمين آسايش آنها به کار گرفته ميشوند. در اين شماره چند مورد از اين شگفتيهاي دنيا را معرفي خواهيم کرد.

بوی نا مطبوع فلز

برای همه ما پیش آمده است هنگامی که سکه‌ای را در دست داریم، بوی ناخوشایند فلز را حس کنیم. بویی که موقع لمس کردن سکه به مشامتان می‌رسد در واقع بوی سلول‌های چربی موجود بر روی پوست شماست که در مجاورت فلز آهن یا مس تجزیه می‌شود.

شما چگونه‌اید؟

دست خط افراد، می‌تواند علائم روانشناسی مهمی از شخصیت آن‌ها را نشان دهد. فاصله زیاد بین حروف و لغات به معنای شخصی آزاد و آرام و حروف نزدیک به هم نشان‌دهنده شخصی بیزار از تنهایی و فضول است. حروف بزرگ نشان دهنده شخصیت برونگرا و حروف کوچک نشان‌دهنده شخصیت خجالتی است.

تانکرهای طبیعی

برای آبیاری درختان در مناطق گرم و خشک تانکر آب بهترین گزینه است، اما جالب است بدانید درختان عجیب بائوباب که بومی ماداگاسکار هستند، آب را در تنه حجیم خود ذخیره می‌کنند تا در زمان خشکسالی آب کافی در اختبار داشته باشند. به همین دلیل به تانکر‌های طبیعی شهرت دارند.

مجوز برای ازدواج!

قانون ازدواج در کره شمالی کمی عجیب‌تر از بقیه کشورهاست. اگر پسر و دختری در کره شمالی قصد ازدواج داشته باشند، باید درخواست ازدواج شامل نحوه آشنایی، عاشق شدن و توضیحات کامل را به وزارت اطلاعات و امنیت کره بدهند تا در صورت تأیید، مجوز ازدواج صادر شود.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: