کد خبر: ۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
پپ
صفحه نخست » هاج و واج


سعیده میرنظری

جهاني که در آن زندگي ميکنيم پر از شگفتيهاي گوناگون است. از شگفتيهاي طبيعي گرفته تا شگفتيهايي که ساخته دست بشر است. بعضيها کار عجيب و غريب ميکنند و بعضيها وسايل بهتآور ميسازند. برخي از اين ساختهها آسيب جدي به طبيعت يا زندگي عادي مردم ميزنند و برخي نيز براي خدمت به مردم و در جهت تأمين آسايش آنها به کار گرفته ميشوند. در اين شماره چند مورد از اين شگفتيهاي دنيا را معرفي خواهيم کرد.

زمانی که قرار بود اهرام ثلاثه مصر تخریب و از مصالحش برای سد نیل استفاده شود، مهندس پروژه «لویس لینانت» با محاسباتی الکی نشان داد که استفاده از سنگهای جدید ارزانتر است و این گونه اهرام را از خطر نابودی نجات داد.

همه آدمها در هر شرایط و جایگاهی میتوانند بهترین خیّرین دنیا باشند. مردی به نام «آلبرت لکسی» 36 سال است که در بیمارستان پیتزبورگ واکس میزند و همه مبالغ بالای 5 دلار را به بیمارستان اهدا میکند. جالب است بدانید او تا کنون 200 هزار دلار به بیمارستان اهدا کرده است.

در سال 2002 باستانشناسان یک موزائیک 2000 ساله در ترکیه کشف کردند که تصویر یک اسکلت همراه نان و یک بطری را نشان میداد و در کنار آن نوشته شده بود: «شاد باش، زندگیت رو زندگی کن

این روزها اغلب مردم بیشتر وقتشان را در اینترنت میگذرانند و از مطالعه کتاب غافل شدهاند. جالب است بدانید در هلند محدودههایی ایجاد شدهاند که اصلا به اینترنت دسترسی وجود ندارد. در این اماکن مردم صرفا مطالعه میکنند یا با هم گپ میزنند.


نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: