کد خبر: ۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
پپ
صفحه نخست » هاج و واج


سعیده میرنظری

جهاني که در آن زندگي ميکنيم پر از شگفتيهاي گوناگون است. از شگفتيهاي طبيعي گرفته تا شگفتيهايي که ساخته دست بشر است. بعضيها کار عجيب و غريب ميکنند و بعضيها وسايل بهتآور ميسازند. برخي از اين ساختهها آسيب جدي به طبيعت يا زندگي عادي مردم ميزنند و برخي نيز براي خدمت به مردم و در جهت تأمين آسايش آنها به کار گرفته ميشوند. در اين شماره چند مورد از اين شگفتيهاي دنيا را معرفي خواهيم کرد.

ذخیره انرژی اتوماتیک

سیستم بدن انسان دارای جالب‌ترین واکنش‌ها در برابر رفتار ماست! برای مثال اگر ده ساعت غذا نخورید بدنتان به صورت اتوماتیک، روی وضعیت ذخیره انرژی قرار می‌گیرد. در این حالت سوخت و ساز بدن 40 درصد کاهش می‌یابد و می‌تواند زمینه‌ساز مشکلاتی شود.

یک مولکول خطرناک!

نان داغ را در کیسه پلاستیکی قرار ندهید! پلاستیک در تماس با مواد داغ،‌ مونومر تولید می‌کند؛ مونومر در تماس با نان باعث ایجاد بیماری ریوی و گوارشی می‌شود و عملکرد بدن را مختل می‌کند.

آماده‌ باش!

خواب صبح از لذت‌بخش‌ترین زمان‌های خواب است، اما این لذت، می‌تواند بخش زیادی از کارهای شما را به تأخیر بیندازد و جای خود را به استرس، خستگی و عصبانیت بدهد. در صورتی که صبح‌ها به سختی از رختخواب جدا می‌شوید، چند دقیقه کوتاه نفس‌تان را نگه دارید. با این کار ضربان قلب افزایش پیدا کرده و مغز دستور انتقال به حالت فعال یا آماده باش را صادر کرده و سریعا از رختخواب بلند خواهید شد.

کوچک اما مسئولیت‌پذیر

کودکان در سنین 3 سالگی به بعد،‌تمایل بسیاری به انجام کارهای مختلف و کمک به مادر دارند.کودکانی که از سن پایین مسئولیت‌های بزرگ به آن‌ها محول می‌شود معمولا خودشیفته‌تر از دیگران بار می‌آیند؛ این باعث می‌شود که در بزرگسالی هم همواره به دنبال تأیید شدن و در مرکز توجه بودن باشند.


نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: