کد خبر: ۴۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری

فرنوش شهابی

مواد لازم

مایه خمیر:1 قاشق چای‌خوری

آرد: ۴ پیمانه

شیر ولرم: ۲پیمانه

زرده تخم‌مرغ: ۲ عدد

روغن مایع: ۴/۱ پیمانه

بیکینگ‌پودر: ۱ قاشق چای‌خوری

ابتدا شیر ولرم را با روغن و زرده تخم‌مرغ با هم مخلوط کنید سپس آرد‌، بکینگ‌پودر، شکر و مایه خمیر را با هم مخلوط کنید و به تدریج به مواد شیر اضافه کنید و هم بزنید. بعد از این‌که مواد مخلوط شده کمی سفت شدند آن‌ها را با دست ورز دهید، تا زمانی که خمیر دیگر به دست نچسبد. بعد خمیر را در یک کیسه نایلونی قرار دهید و بگذارید تا در دمای محیط حدود ۲ ساعت استراحت کند و حجمش افزایش یابد و سبک شود.

پس از دو ساعت خمیر عمل آمده را امتحان کنید و مطمئن شوید که زمان استراحش کافی بوده و برای این کار انگشتتان را در خمیر فرو ببرید و اگر جای انگشت پر نشد یعنی خمیر شما آماده است و خوب به عمل آمده است. سپس خمیر را به اندازه یک پرتقال چند چانه کنید و روی سطح صافی مثل میز یا سینی مقداری آرد بپاشید و با وردنه خمیر را به ضخامت نیم سانتی‌متر باز کنید و به ابعاد و شکل‌های دلخواه برش بزنید.

سپس تابه‌ای را روی حرارت ملایم قرار دهید و داخل آن روغن بریزید تا کاملا داغ شود و میزان روغن در حدی باشد که خمیر نیم سانتی در زیر روغن قراربگیرد. بعد آرد اضافی سطح خمیرها را بتکانید و در روغن سرخ کنید. وقتی دو طرف نان پخته شد آن را از روغن بیرون بیاورید و روی دستمال روغن‌گیر قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود. سپس نان محلی آماده شده را میل نمایید.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: