کد خبر: ۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
پپ
صفحه نخست » یار مهربان


حبیبه هادی

بدون تردید یکی از شاخص‌های زندگی در این عالم رو به رو شدن با نقص‌ها، کاستی‌ها، مشکلات و تضادها است که ناخودآگاه در زندگی فردی و اجتماعی گریبان‌گیر انسان می‌شود. هر کسی هم با توجه به نوع تربیت، تجربه، اعتقاد و فکر خود سعی در حل مشکلاتش می‌کند. البته بسیار دیده می‌شود که بعضی برای فرار از سختی، به هر راهی؛ ولو نامعقول می‌روند تا شاید بتوانند گره مشکل خود را باز کنند که این شیوه رفتار در نظر صاحبان عقل و اندیشه، دون شان انسان می‌باشد.

معتقدین به خدا هم برای رسیدن به مصالح خود، به هر آن چه که رنگ توحیدی دارد توسل می‌جویند. یکی از این اسباب، کتاب پیامبر خاتم محمد مصطفیصلوات‌الله علیه‌وآله است. قرآن، كلام ارجمند خداوند و واسطه انس بندگان با خداست. راهنمای آدمی از ضلالت‌ها و پناهگاه او در فتنه‌ها، جداكننده حق از باطل و نیكوترین سخن و رساترین اندرز و سفره گسترده الهی در میان بندگان است تا از خوان نعمتش جسم و جان خویش را حیات بخشند و زندگی سرد و زمستانی خویش را با انس با قرآن بهاری كنند.

قرآن کریم معجزه‌ای شگفت و گنجینه‌ای تمام نشدنی از معارف الهی است که تنها نشانه‌های آخرت در آن دیده نمی‌شود. بلکه برنامه‌ای جامع برای طی کردن و چگونه گذراندن مسیر فانی دنیا برای رسیدن به عالم باقی آخرت است و از آن جا که امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابی‌طالبعلیه‌السلام می‌فرمایند قرآن کریم نسخه شفابخش تمام بیماری‌ها و نجات‌دهنده از هرگونه حیرت و درماندگی‌ها است، بنابراین، می‌توان ریشه بسیاری از مشکلات و راه نجات از آنها را در این کتاب آسمانی پیدا کرد. پس اگر کسی در بهره‌وری از این خوانِ نعمت بی‌منت سستی کند، خود متحمل ضرر شده است....

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: