کد خبر: ۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
پپ
صفحه نخست » یار مهربان


کتاب حاج قاسم سلام با روایتگری حمیدرضا فراهانی از فرماندهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در عملیات والفجر ۸ و تدوین مجید سانکهن به چاپ رسیده است.

حمیدرضا فراهانی در این کتاب هر بخش از روایتش را با سلام بر سردار شروع میکند. گویی نوشتههایش خطاب به خود اوست. سرداری که باید محتوای کتاب را میدیده و تأیید میکرده است اما درست روزی که حاج قاسم قرار بود محتوای کتاب را بررسی کند، خبر شهادتش به گوش فرمانده میرسد.

فراهانی در این کتاب سعی کرده روایات حضور خودش را هم در جبهه، خطاب به حاج قاسم بنویسد و این شیوه جالبی است که ابداع کرده و باعث شده بین مخاطب، راوی و سردار سلیمانی احساسی همسان ایجاد شود.

این کتاب روایتی از حمیدرضا فراهانی است که با اشاره به عملیات والفجر 8 به حضور سردار دلها در این عملیات اشاره دارد.

بخشی از کتاب

در روزهای اول ورود به جبهه، دشمن را قادر به انجام هر کاری میدانستم، اما در اولین حملهای که انجام دادیم، موفق شدیم نیروهای دشمن را از کنار جاده سوسنگرد تا حمیدیه به عقب برانیم و تلفاتی نیز بر آنها وارد کنیم که این امر باعث شد تصور غلطی که از دشمن در ذهن داشتم از بین برود... از من درباره خودم سؤال کرد.

گفتم: رزمنده بوده و عملیات دیدهام، مربی تاکتیک هم هستم و حالا راوی شدهام.

گل از گلش شکفت؛ بعدها علت این شوقش را فهمیدم. برداشتی ناقص از راویان در چشم فرماندهان و بچههای عملیاتی وجود داشت، آنها راویان را پاسدارهای قلم به دستی میدانستند که تخصصشان تنها خواندن و نوشتن است؛ آدمهایی که زیاد هم اهل جنگ نیستند، اما بیشتر بچههای راوی از یگانهای رزمی آمده و قلم به دست گرفته بودند. حاجقاسم آن روز با شوقی که در رفتارش محسوس بود به من فهماند که از «راوی زرمنده» خوشش میآید.

شناسنامه کتاب

کتاب «حاجقاسم سلام» به همت «مجید سان کهن» و به کوشش انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است.

در روی جلد کتاب نیز دو تصویر از جوانی و میانسالی وی استفاده شده است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: