کد خبر: ۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
پپ
چگونه از شر منافذ پوست خلاص شویم؟
صفحه نخست » پزشکی



خیلی از زنان و مردان به دلیل چربی صورت دارای منافذ باز و بزرگ هستند و از زیبایی صورتشان کاسته شده است. این موضوع را می‌توان با روش‌های طبیعی در خانه و با کمی صبر و حوصله به تدریج درمان کرد.

این منافذ پوستی در سراسر بدن وجود دارند اما بزرگ شدن و نمایان شدن منافذ پوستی، یک امر غیر طبیعی است و از زیبایی صورت می‌کاهد. پوست صورت چرب‌ترین نقطه بدن است و منافذ آن نیز به همین دلیل بیشترین رشد را دارند و بیش از نقاط دیگر بزرگ می‌شوند و به چشم می‌آیند.

دلایل بروز منافذ باز پوستی

ـ در بعضی از افراد این مسأله به دلیل وجود وراثت می‌باشد.

ـ با افزایش سن، از خاصیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری پوست کاسته می‌شود و منافذ به تدریج بزرگ‌تر می‌گردند و پوست نمی‌تواند آن‌ها را به اندازه اولیه خود بازگرداند، به خصوص اگر در رژیم غذایی تمامی مواد مغذی برای پوست مصرف نشود.

ـ افرادی که به مدت زیاد در معرض تابش نور خورشید هستند، منافذ باز بزرگ‌تری نیز دارند. این افراد حتما باید از ضدآفتاب برای تمام فصول استفاده کنند، حتی فصل زمستان!

ـ وقتی پوست دارای جوش‌های سرسیاه و آکنه است، تمایل دارد تا با بزرگ‌تر کردن منافذ به دفع گرد و خاک و روغن اضافی بپردازد. درباره جوش‌های سرسفید نیز به همین شکل است. پسبا تغذیه مناسب جوش زدن را متوقف کنید.

بخور دادن

یک قابلمه آب را روی شعله به جوش آورید و بعد آن را از روی شعله بردارید و در سطح دیگری قرار دهید. چشمان خود را ببندید و صورت خود را روی بخاری که از قابلمه خارج می‌شود، بگیرید. این بخور باعث می‌شود به سرعت گرد و خاک و چربی پوست خارج شود و منافذ بسته شوند.

برای این‌که موهایتان آسیب نبیند، یک حوله روی سرتان بیاندازید. می‌توانید کمی گل ختمی نیز به آب در حال جوش اضافه کنید تا پوستتان نرمی و شفافیت بیشتری پیدا کند.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: