کد خبر: ۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
پپ
رواج تاسف‌بار تقلب در امتحانات
صفحه نخست » ج مثل جوان



نیلوفر حاج قاضی

ایام امتحانات که فرا می‌رسد صمیمیت میان بچه‌ها بیشتر می‌شود. با رسیدن فصل امتحان همه در یک موضوع مشترک می‌شوند؛ ترس از امتحان و البته اتفاقی که می‌تواند این ترس را برای خیلی‌ها به آرامش تبدیل کند آشنائی با فنون تقلب است و این همان موضوعی است که سبب می‌شود صمیمیت میان دانش‌آموزان جوانه زند. فرقی هم نمی‌کند، دانش‌آموز، دانشجو، حتی کهنسالان رشته‌های مختلف پیام نور ودانشگاه‌‌های مجازی هم از این قاعده مستثنی نیستند. خیلی وقت‌ها برنامه ریزی و تدارک یک تقلب درست و حسابی آن قدر وقت‌گیر می‌شود که اگر همین زمان را درس می‌خواندیم مطمئنا هم آرامش بیشتری پیدا می‌کردیم و هم نتیجه دلچسب‌تر می‌شد. به خصوص در آزمون الهی.

بعد از خواندن، بسوزان!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حدود 63 الی 65 روش برا انواع تقلب شناسایی شده است. اگر در گوگل جستجوی کوتاهی انجام دهید با عکس‌های موجود حسابی به خنده می‌افتید.

جاسازی برگه‌های حاوی اطلاعات پیچیده و کدگذاری شده در جیب‌های گشاد، جامدادی، تای آستین، بلوز یا پاچه شلوار، زیر کش جوراب، درون کفش، میان تای مقنعه یا نوشتن فرمول‌های سخت روی کف دست، لای انگشتان، روی ساعد دست حتی مچ پا از تکنیک‌هایی است که هم سبب کسب تجربه در مهارت‌های ریزنویسی می‌شوند و هم اطلاعات را در یک غفلت کوتاه مراقب در اختیار شما می‌گذارند.

برخی هم از حالت سرماخوردگی و تکنیک دستمال کاغذی استفاده می‌کنند، اطلاعات مورد نیاز را روی چندین دستمال کاغذی نوشه سپس آن‌ها را را تا کرده و مثل حالت اول درون بسته‌بندی‌اش قرار می‌دهند و با عطسه‌ها و سرفه‌های نمایشی سراغش می‌روند.

برخی هم به صندلی‌های حوزه امتحانی و در و دیوارش رحم نمی‌کنند، انگار نه انگار که حق‌الناس است و اطلاعات را روی دسته یا کف صندلی یا زیرمیزهای متحرک آن می‌نویسند تا با روش باز و بسته کردن میز به بهانه گرم بودن و کلافه شدن اطلاعات را تندخوانی کنند.

گاهی هم بیسکوئیت‌های همراه به بهانه پایین افتادن قند و فشار خون روش پیشنهادی دوستان برای تقلب است. قرار دادن کاغذها لای بیسکوئیت‌های چیده شده در بسته یا نوشتن رموز سخت روی بدنه ساندیس و شیشه آب معدنی موهبت بزرگی برای گرفتن نمره است.

خیلی‌ها هم از روش نجارها استفاده می‌کنند. کاغذ کدگذاری شده را رول کرده و مثل مداد پشت گوش خود قرار می‌دهند. پوشاندن منطقه اطراف گوش با موها یا مقنعه در دخترها، از نکات اصلی اجرای این روش است.

برخی هم کاغذ کدگذاری شده را روی زمین دقیقا کنار کفش‌ها قرار می‌دهند. به طوری که در طول جلسه کفش‌ها روی برگه قرار گیرد. وقتی مراقب حواسش نیست پایشان را از روی کاغذ برداشته و اطلاعات را یادداشت می‌کنند. هر موقع هم مراقب سر و کله‌اش پیدا شد، پایشان را روی برگه می‌گذارند و خودشان را به حواس‌پرتی می‌زنند.

علاوه بر تمام اقدامات ابتکاری بالا انواع خودکار تقلب، عینک تقلب، کمربند تقلب و... در فروشگاه‌های معتبر کشور عرضه می‌شوند تا یک جوان به راحتی قادر باشد سر خودش را کلاه بگذارد. مگه نه؟

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: