کد خبر: ۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
پپ
صفحه نخست » یار مهربان


حبیبه هادی

با نگاهی اجمالی به هر چیزی در عالم این نکته هویدا می‌شود که همه چیز دارای اصولی است که برای استفاده بهینه از آن باید از راهش وارد شد. راهی که آن اصول را به ما بشناساند و ما را در استفاده بهتر از آن راهنمایی کند. قرآن کریم، کتاب آسمانی پیامبر خاتم که آخرین نقشه و برنامه سعادت بشری را در خود دارد نیز از این امر مستثنا نیست. اگرچه آیات قرآن به زبان مردم نازل شده و کتابی مبین و آشکار است اما فهمیدن ظاهر آن از باطنش فرق دارد و آدمی برای رسیدن به ژرفا و درون‌مایه این کتاب آسمانی باید آن را از زوایای مختلف کندوکاو کرده، بشناسد تا بتواند از رهنمودهایش پند بگیرد. اهمیت تدبر و اندیشیدن در آیات قرآن مجید تا جایی است که خداوند هم در این کتاب آسمانی، مسلمانان را به مطالعه و تفکر در کلامش تشویق کرده است.

وجود معانی گوناگون و برداشت‌های مختلف از آیات، فشردگی و اشاره به مسائل مختلف، نزول تدریجی این ذکر نورانی و آسمانی بودن منشأ نزول آن که همگی بر ژرفناکی این برهان فرقان دلالت می‌کند، نیز از دلایلی است که ضرورت تفسیر را در هر عصر و زمانی برای این کلام عزیز ایجاب می‌کند.

حال، آنچه در این کتاب می‌خوانید، محصول فرمایشات حضرت استاد «مهدی احدی»، در کلاس درسِ تفسیرِ تخصصیِ قرآن کریم است که در جهت رشد و توسعه فکری دانش‌پژوهان، به شیوه‌ای نوین گردآوری، تقریر و در نهایت برای استفاده سایر علاقمندان به این رشته تخصصی و عمیق علمی، تدوین شده است.

شیوه تدوین کتاب مزبور به صورت ترتیبی و استفاده از موضوعات متنوع و متعدد برای هر بخش از آیات مورد بحث در نظر گفته شده است.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: