کد خبر: ۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
پپ
صفحه نخست » کدبانوگری

فرنوش شهابی

مواد لازم

سیر: ۳ حبه

بامیه: ۵۰۰ گرم

فلفل‌قرمز: ۲ عدد

نمک: ۱ قاشق غذاخوری

سرکه سفید یا قرمز: ۱ فنجان

شوید خشک‌شده: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه ترشی بامیه ابتدا بامیه‌ها را پاک می‌کنیم (توجه داشته باشید در زمان جدا کردن سر بامیه‌ها به بافت بامیه‌ها آسیبی نرسد) پس از این‌که بامیه‌ها را تمیز کردید آن‌ها را می‌شوییم و روی آبکش قرار می‌دهیم تا کاملا خشک شوند.

در مرحله بعد یک ظرف شیشه‌ای مناسب را انتخاب می‌کنیم و تا نصف آن بامیه می‌ریزیم و نصف قاشق شوید خشک و ۲ عدد سیر و ۱ عدد از فلفل قرمز را روی بامیه‌ها می‌ریزیم و یک لایه دیگر از بامیه‌ها را اضافه می‌کنیم و باقی شوید خشک، سیر، فلفل‌قرمز را لابه‌لای بامیه‌ها قرار می دهیم و در آخر باقی بامیه‌ها را می ریزیم. بعد یک قابلمه را روی حرارت قرار می‌دهیم و سرکه و نمک را داخل آن می‌ریزیم و ۱ فنجان آب نیز به آن اضافه می‌کنیم.

(اضافه کردن ۱ فنجان آب برای متعادل‌تر شدن طعم ترشی است،اگر تمایل دارید ترشی تندتری داشته باشید می توانید آن را حذف کنید و جایگزین آن سرکه کنید) و اجازه می‌دهیم تا سرکه به جوش بیاید و نمک کاملا در آن حل شود.

سرکه را همان طور داغ در شیشه بامیه‌ها می‌ریزیم و صبر می‌کنیم تا ترشی کاملا سرد شود و بعد درب آن را محکم می‌بندیم و در یخچال به مدت ۲ هفته می‌گذاریم تا استراحت کند.


نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: