کد خبر: ۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
پپ
صفحه نخست » یار مهربان


«سرمشق» خاطرات کوتاه از زندگی جهادی «شهید مدافع حرم محسن حججی» است.

شهید حججی را شاید دیده باشی و شاید هم با او زیسته باشی! شاید در مدرسه و کوچه و مسجد کنارت نشسته باشد و لحظاتی را با او سر کرده باشی. محسن در زندگی زمینی‌اش آدم خاصی نبود؛ بچه‌ای بود شر و شور. از آن‌ها که می‌خواهند همه چیز را تجربه کنند؛ از آن‌ها که می‌خواهند همه چیز را بدانند. آنچه محسن را خاص می‌کند، زندگی جهادی اوست! زندگی‌ای که پایه‌اش جهاد بود و عمل به تکلیف و جز با خودسازی نمی‌توان به آن دست یافت...

سرمشق؛ خاطراتی است کوتاه و مستند از زندگی جهادی شهید حججی برای جوانان ایرانی که در 4 فصل خودسازی اخلاقی، خودسازی جسمی، خودسازی علمی، بینش و بصیرت سیاسی و بر اساس زندگی شهید حججی به رشته تحریر در آمده است که توسط «انتشارات شهید کاظمی» منتشر شد.

برشی از کتاب:

دغدغه کار جهادی

بعد از آن‌که محسن وارد سپاه شد، عصر‌ها به کتابفروشی می‌آمد و پولی را که از این کار به دست می‌آورد برای اردوهای جهادی کنار می‌گذاشت. رشته تحصیلی محسن برق ساختمان بود. و کار برق‌کشی هم انجام می‌داد، پول دست مزدش را در قلکی که برای این کار کنار گذاشته بود، جمع می‌کرد و هر دفعه که به اردوی جهادی می‌رفتیم، سه، چهار میلیونی که جمع کرده بود را خرج اردو می‌کرد.

مثل دیگران

در روستای وزوه، به دلیل تصفیه نشدن آب شربمصرفی چند روستا، چندین بطری آب معدنی، سهمیه تدارکات روزانه گروه بود. هوا بسیار گرم بود و از آنجا که کلاس‌ها در فضای باز برگزار می‌شد، طبعا نیاز به مصرف آب افزایش می‌یافت. نزدیک ظهر محسن را سرگرم گفتگو با پیرمردان روستا دیدیم. از اول صبح سهمیه آب خود را نگرفته بود. یکی از بچه ها را با یک لیوان آب پیش او فرستادیم، اما قبول نکرد. برایم سؤال شده بود چطور در آن هوای گرم، آب نخورد! به روستای دورک که برگشتیم، متوجه شدیم محسن نذر کرده که با روزه‌داری نیت جهاد کند. اما دلیل امتناع او از آب، روزه‌داری نبود! بلکه این بود که می‌گفت: «چرا باید بین ما و مردم روستا تفاوت باشد؟ اگه قراره اون‌ها نداشته باشن، لااقل تو این چند روز ما هم باید خودمون الص کنیم و مثل اون‌ها باشیم.» خاطرم هست آن شب، از آب شرب روستا روزه‌ خود را باز کرد. این کار محسن سبب شد که از آن شب به بعد، بچه‌ها هم از آن پیروی کنند و آب روستا را با نمک و آبلیمو میکروب‌زدایی و استفاده کنند. کم‌کم مردم روستا هم از این روش الگو گرفتند.

شناسنامه کتاب

کتاب «سرمشق» خاطرات کوتاه از زندگی جهادی «شهید مدافع حرم محسن حججی» است که به کوشش انتشارات شهید کاظمی در4 فصل و قیمت پشت جلد 20000 تومان روانه بازار شده است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: