کد خبر: ۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
پپ
روایت هایی از دیگر کشورها
صفحه نخست » ینگه دنیا

گردآوری و تنظیم: مریم سیادت

معمولا آواز دهل شنيدن از دور خوش است. خيلي از ما مشتاق زندگي در آنسوي مرزهاي جغرافيايي سرزمين مادري هستيم بدون اينکه از ريز و درشتهاي قوانين آنجا اطلاع داشته باشيم و تصورمان بر اين است که تمام آرزوها و آمال ما در آنجا به سر منزل مقصود ميرسد. غافل از آنکه آنها هم براي خودشان قوانين سختگيرانهتري نسبت به مملکت ما دارند و همين پايبنديهاي سختگيرانه سبب شده نظام آنجا کاملا منظم و مرتب به نظر ما برسد. در اين مجال به خوب و بدهاي ينگه دنيا ميپردازيم که حاصل تجربيات دوستاني است که روزگاري در غرب زندگي کردهاند.

کانادائی‌های سیگاری

در کانادا از هر ۴ مرد یک مرد، و از هر ۵ زن، یک زن سیگاری هستند.

افرادی که دخانیات مصرف میکنند با سرد شدن هوا مصرف موادشان را افزایش می‌دهند. در روزهای اول از شدت دود سیگارهای اینجا، تعجب زیادی می‌کنید اما بعد از یک سرچ اینترنتی متوجه می‌شوید که مردم از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند. موادمخدر به صورت مایع، در این سیگارها ریخته می‌شود و با استفاده از باتری به تبخیر می‌رسد. خدا را شکر مصرف سیگار در اماکن عمومی ممنوع است.

یک پل و چندین کاربری

این عکس متعلق به پل معروف سیدنی به نام «هابور Sydney Harbour Bridge »هست که در سال ۱۹۲۳ میلادی ساخته شده و یکی از سازه‌های برجسته سیدنی به شمار می‌رود. از ویژگی‌های ظاهری این پل در شهر سیدنی استرالیا با طول تقریبا2/1 کیلومتری، عبور همزان ریل برای قطار، جاده برای ماشین‌های سبک و سنگین، خط عبور دوچرخه سواران و در آخر محلی برای عبور عابرین پیاده است. همچنین بخشی هیجان‌انگیز در قسمت قوس کناره پل برای عبور توریست‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

زایمان در منزل

سه دانشگاه در انتاریو دوره‌های وسیعی جهت تعلیم قابله یا ماماهای «مستقل از بیمارستان» برگزار می‌کنند تا زایمان در منزل را ترویج دهند. همچنین با حمایت دولت، هر خانمی که باردار می‌شود می‌تواند در خواست قابله بدهد و چه تحت پوشش بیمه باشد، چه نباشد خدماتی که از این طریق دریافت می‌کند برای او رایگان خواهد بود. هزینه مراقبت‌ها و زایمان به این طریق کاملا با هزینه دولت صورت می‌پذیرد. دانشگاه مک مستر در تبلیغات گسترده‌ای اذعان می‌کند، که با در ارتباط بودن با یک قابله‌، شما به جز موارد غیر منتظره خیلی خاصی که شاید برای هر خانم بارداری پیش بیاید، نیازی به مراجعه به پزشک و بیمارستان نخواهید داشت. یکی از اهداف این پروژه، گسترش زایمان در منزل است.

در صورتی که شما درخواست قابله بدهید در طول بارداری از کمک‌ها و مشاوره‌های یک گروه قابله که برای شما در نظر گرفته می‌شود استفاده خواهید کرد، در منزل وضع حمل می‌کنید و در هفت هفته اول پس از زایمان از حمایت تیم قابله برخوردار خواهید بود. در این مدت، شما نیازی به رفتن پیش پزشک نخواهید داشت و قابله‌ها خود به منزل شما خواهند آمد.

یکی دیگر از اهداف این پروژه، کمک به ارتقای پروژه کنترل سلامت از راه دور است که در چند سال اخیر، در کل دنیا مورد توجه زیادی قرار گرفته است. اهداف پروژه کنترل سلامت از راه دور، کاهش هزینه‌های پزشکی برای دولت‌ها و بهره‌مندسازی افرادی که دور از بیمارستان‌ها هستند، مانند روستاییان، از خدمات درمانی و نیز تسهیل دریافت خدمات درمانی برای افراد کم توان و ناتوان است.


نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: